Show simple item record

dc.contributor.advisorAkçataş, Ahmet
dc.contributor.authorKeleş, Mehmet Ali
dc.date.accessioned2020-12-02T09:51:07Z
dc.date.available2020-12-02T09:51:07Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27577
dc.description.abstractHI YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİ BOLVADİN İLÇESİ MERKEZ İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Mehmet Ali KELEŞ Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü MART 2005 Danışman : Yrd.Doç. Dr. Ahmet AKÇATAŞ Araştırmanın uygulama kısmı; 2003-2004 eğitim - öğretim yılında Afyon ili Bolvadin ilçe merkezinde bulunan Atatürk İlköğretim Okulu'nun (20 Öğrenci), Gazi İlköğretim Okulu' nun (38 Öğrenci), M.Kezban Bayramer İlköğretim Okulu'nun (38 Öğrenci) sekizinci sınıflarından oluşmaktadır. Toplam 96 (50 kız, 46 erkek) öğrenciye `Okuduğunu Anlama Becerisi Başarı Düzeyi Testi` uygulanmıştır. Uygulanan bu test ile, ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin gelişimlerinin, ne düzeyde olduğu ölçülmeye çalışılmıştır. Cinsiyetin, ailenin ekonomik durumunun, dershanenin, anne-babanın eğitim durumunun okuduğunu anlama becerisi üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Testte elde edilen veriler, yüzdelerine göre analiz edilmiştir. Dershanenin, aile gelir düzeyinin yüksek olmasının, anne ve babanın eğitim düzeyinin yüksek olmasının öğrenci başarısı üzerinde olumlu etkisi olduğu görülmüştür. Bunun yanında kız öğrencilerin, erkek öğrencilere oranla daha başarılı oldukları görülmüştür.
dc.description.abstractIV ABSTRACT It is a Research About Comprehension Skills of Eighth Class Students to Read in Central Elementary Schools in Bolvadin. Mehmet Ali KELEŞ Turkish Language Teachıngn Departmant Afyon Kocatepe University Social Sciences Institues March 2005 Advison : Yard. Doç. Dr. Ahmet AKÇATAŞ Application part of the research takes place in the eighth grade of Atatürk Primary School (20 students), Gazi Primary School (38 students), M. Kezban Bayramer Primary School (38 students) in Bolvadin, Afyon. The test of reading comprehension skills was applied to 96 students (50 girls 46 boys) With this test applied, the level of reading comrehensin skill of eight grade students was tested. The effects of gender, financial condition of the family, private school, level of parents education on reading comprehension skill, were searhed and the data obtained from the test was analyzed to the percentage. It was seen that private school, the high level of parents economic condition and highly educated family positively affected the student success. In addition, it was observed that the girls were more successful than the boys.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBolvadin ilçesi merkez ilköğretim okullarındaki 8. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerileri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeIt is a research about comprehension skills of eighth class students to read in central elementary schools in Bolvadin
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid178898
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid159911


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess