Show simple item record

dc.contributor.advisorÇifci, Musa
dc.contributor.authorÜnsal, Hayriye
dc.date.accessioned2020-12-02T09:51:03Z
dc.date.available2020-12-02T09:51:03Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27567
dc.description.abstract3YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİİLKÖĞRETİM 5. VE 8. SINIFLAR İLE ORTAÖĞRETİM 11. SINIFLARIN SÖZLÜANLATIMDAKİ KELİME HAZİNELERİ / AFYON MERKEZ ÖRNEĞİHayriye ÜNSALTürkçe Anabilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüŞubat 2005Danışman: Yard. Doç. Dr. Musa ÇİFTÇİÇalışmada Afyon il merkezindeki ilköğretim 5. ve 8. sınıflar ile ortaöğretim 11.sınıfların sözlü anlatımdaki aktif kelime hazineleri incelenmiştir. Adı geçen sınıflardakiöğrencilerin aktif kelime hazinelerini tespit etmek için okullar sosyo-ekonomikdurumlarına göre üçe ayrılmıştır: Sosyo-ekonomik durumu düşük(alt) seviyedekiokullar, sosyo-ekonomik durumu orta seviyedeki okullar ve sosyo-ekonomik durumuyüksek(üst) seviyedeki okullar. Daha sonra okul okul dolaşılarak bu öğrenciler üç farklıtürde(anı, otobiyografi ve serbest konu) konuşturulup konuşmaları, ses kayıt cihazınakaydedilmiştir. Bu şekilde öğrencilerin kullandıkları kelimeler tespit edilmiştir.Okulların sosyo-ekonomik durumlarına göre, öğrencilerin kelime hazinelerinin değiştiğigörülmüştür.
dc.description.abstract4ABSTRACTIN PRIMARY EDUCATION AND HIGH SCHOOL, ORAL EXPLANATIONACTIVES AND ACTIVE VOCABULARY FOR CLASS 5, 8 AND 11./ AFYONCENTRE?S SAMPLEHayriye ÜNSALDepartment Of TurkishAfyon Kocatepe University, The Institue of Social SciencesFebruary 2005Advisor: Assist. Prof. Dr. Musa ÇİFTÇİIn this study, the active wordage of the students in year 5, 8 and 11 in centralAfyon are examined. For this study, the schools were seperated into three partsaccording to their social and economical situations.1. The schools that their social and economical situations are low.2. The schools that their social and economical situations are at normal level.3. The schools that their social and economical situations are high.Then, the students were talked about memory, biography and some subjects.Their voices were recorded.In this way, the words that the students used were established. It?s understoodthat the wordage of the students are different school by school.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 5. ve 8. sınıflar ile ortaöğretim 11. sınıfların sözlü anlatımdaki kelime hazineleri/Afyon merkez örneği
dc.title.alternativeIn Primary education and high school, oral explanation actives and active vocabulary for class 5, 8 and 11./Afyon center`s sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid151435
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid188146


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess