Öğretmenlerde çalışma değerleri ve örgütsel vatandaşlık
dc.contributor.advisor | Yücel, Cemil | |
dc.contributor.author | Keskin, Sevim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:50:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:50:54Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27546 | |
dc.description.abstract | Çalışmada öğretmenlerde bulunan çalışma değerleri ile örgütsel vatandaşlıkdavranışı arasındaki ilişki incelenmiştir. Örgütsel Vatandaşlık davranışı ve çalışmadeğerleri arasındaki ilişki; hayat mutluluğu, özgüven ve örgütsel adalet gibi faktörler dehesaba katılarak incelenmiştir. Örgütsel vatandaşlık davranışını açıklayan iki modelçizilmiştir. Örgütsel vatandaşlık davranışlarını açıklamak için path analizlerikullanılmıştır. Sonuçlara göre, gelişim ve yardımlaşma ile ilgili iş değerleri örgütselvatandaşlık davranışları üzerinde doğrudan etkiye sahiptir. Bununla birlikte öz yeterlik,cinsiyet ve örgütsel adalet de OCB üzerinde doğrudan etkiye sahiptir. İyi yapılanişlerden dolayı kabul görme ve etkili olabilmeye izin veren örgütsel koşullar OCB iledoğrudan alâkalıdır.Anahtar kelimeler: Çalışma değerleri, örgütsel vatandaşlık davranışı, eğitimyönetimi, örgütsel davranış, path analizi, yapısal eşitlik | |
dc.description.abstract | In this study, the relationship between work values and organizationalcitizenship behaviour among theachers is examined. The relationship betweenorganizational citizenship behaviour and work values is examined while some otherfactors such as life satisfaction, powerlessness, organizational justice were taken intoaccount. Two models explaining the OCB were drawn. Path analyses were used inorderto explain OCB. Results show that work values related to grouth and helping othershave direct effect on OCB. In addition, self-efficacy, gender and organizational justicealso have direct effect on OCB. Organizational conditions that permit recognition forwork well-done and being influencial have direct effect on OCB.Key words : Work Values, Organizational Citizenship Behaviour, EducationalAdministration, organizational behaviour, Path Analyses, Structural equation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerde çalışma değerleri ve örgütsel vatandaşlık | |
dc.title.alternative | Work values and organizational citizenship behaviour of teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 155287 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 190145 |