Show simple item record

dc.contributor.advisorYücel, Cemil
dc.contributor.authorAtalay, İlker
dc.date.accessioned2020-12-02T09:50:53Z
dc.date.available2020-12-02T09:50:53Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27544
dc.description.abstractÇalışmada örgütsel vatandaşlık ve örgütsel adalet arasındaki ilişkilerincelenmektedir. Örgütsel adalet ve vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki; idaredenmemnuniyet, öz yeterlilik, takdir edilme ve fırsat tanınma gibi kişi performansına etkiedebilecek değişkenlerin etkileri devre dışı bırakılarak incelenmiştir. Örgütselvatandaşlık davranışını açıklayan 4 model incelenmiştir. Vatandaşlık davranışınıaçıklamada ?Path Analizi? teknikleri kullanılmıştır. Örgütsel adaletin vatandaşlıkdavranışı üzerinde doğrudan bir ilişkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Kişilereçalışma ortam ve fırsatı tanımanın, takdir etmenin, kişinin özyeterlik algılamalarının, vekıdemlerinin vatandaşlık davranışı üzerinde doğrudan etkisinin olduğudüşünülmektedir. Sonuçlara göre, etkileşimdeki adalet prosedürdeki ve dağıtımdakiadaletten daha önemlidir. Öğretmenler prosedürdeki ve dağıtımdaki adalet eksikliğinenazaran, etkileşimdeki adalet yokluğundan daha fazla etkilenmektedirler. Eğer etkileşimadaleti mevcut ise dağıtım ve prosedür adaleti yokluğu durumunda bile, öğretmenlerörgütsel vatandaşlık davranışı gösterebilmektedirler. Bundan sonraki çalışmalar kişiseldeğişkenlerin örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindeki etkisini inceleyebilirler. Öylegörülüyor ki, örgütsel koşullar pek uygun olmasa da öğretmenler örgütsel vatandaşlıkdavranışı gösterebilir.Anahtar Kelimeler: Eğitim yönetimi, örgütsel vatandaşlık, örgütsel adalet, fırsatsunma, takdir etme.
dc.description.abstractThe study examines the relationships between organizatıonal citizenshipbehaviour and organizational justice. The relationship between OCB and organizationaljustice is examined while some other factors such as satisfaction with administration,recognition, empowerment, and self efficacy were taken into account. Four modelsexplaining the OCB were drawn. Path analyse were utilized to explain OCB. It is foundthat organizational justice did not have direct effect on OCB. Empowerment,recognition, self-efficacy and years of experience in the job have direct effect on OCB.Results show that justice in interactions is more important than justice in prosedural andjustice in important. Teachers are more likely to be influenced from the lack of justice ininteractions then lack of justice in Procedural and distribution. Teachers still engage inOCB in the absence of distribution justice and prosedural justice if there is justiceinteractions. Futher studies can investigate effect of personal variables on OCB. Itseems that teachers may show OCB eventhough organizational stuatiens are not veryfavorable.Key words: Educatıonal Administration, Organizational Citizenship Behaviour,Organizational Justice, Empowerment, Recognitionen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrganizational citizenship behaviour and organizational justice
dc.title.alternativeÖrgütsel vatandaşlık ve örgütsel adalet
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid155291
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid190147


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess