Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraca, Yusuf
dc.contributor.authorÇetinkaya, Melek
dc.date.accessioned2020-12-02T09:50:48Z
dc.date.available2020-12-02T09:50:48Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27535
dc.description.abstractÇalışmada, hizmet işletmelerinin dış kaynaklardan yararlanma (DKY) uygulamaları(outsourcing) esnasında karşılaştıkları sorunlar incelenmiştir. İlk olarak hizmet ve hizmetişletmeleri kavramları ele alınmış, DKY kavramı, ilgili teoriler ve çeşitleri tanımlanmış, DKYsüreci incelenerek maliyet ve risk analizleri üzerinde durulmuş, uygulama sorunları elealınarak açıklanmıştır. Daha sonra Afyon ilinde hizmet vermekte olan işletmelerde uygulanananket çalışması ile uygulamaları hangi alanlarda yaptıkları, DKY uygulamalarından önceneleri gerçekleştirdikleri, süreci yönetirken hangi konular üzerinde durdukları, sağladıklarıfaydalar, yaşadıkları sorunlar tespit edilmeye çalışılmıştır.Anket sonuçları, hizmet işletmelerin DKY uygulamalarından fayda sağladıklarını,bilgi yetersizliği, iletişim ve denetim konularının dışında fazla sorun yaşamadıklarını ortayakoymuştur. Ayrıca tedarikçi işletmeler ile de görüşmeler gerçekleştirilmiştir.Bu görüşmelerdeDKY hizmeti verme konusunda sıkıntılarının olup olmadığı incelenmiştir. Sonuçtatedarikçilerin de birkaç küçük sorun dışında problem yaşamadıkları ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractIn this study, problems facing service enterprises during the implementation ofoutsourcing process were examined. First, concepts of service and service organizations werediscussed. Then the concept of outsourcing, related theories and range of outsourcing serviceswere defined. According to this conceptual framework of outsourcing process, cost-riskanalysises were examined. Finally, a research was taken place in this study aboutimplementation of outsourcing process in the bases of survey response from the existedservice firms in Afyon. The purpose of this research is to expose following issues: which partof the organizations firms implement outsourcing, before implementing it what theyperformed, during the implementation process which issues they focused on, what benefitsthey take from outsourcing and what kind of problems they face during the implementationprocess.The results of research generally pointed out that service organizations have takenadvantage of implementation of outsourcing process. During the implementation process, theyhave not faced any serious problems except for lack of knowledge, communication andcontrol issues. In addition to this research, interviews with some supplier firms were takenplace about problems they face when they give outsourcing services to the serviceorganizations. The results indicate that these supplier firms have not been facing any seriousproblems on these services, too.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHizmet işletmelerinde dış kaynaklardan yararlanma (Outsourcıng) uygulamaları : Afyon ilindeki hizmet işletmelerinde yaşanan sorunlar üzerine bir alan araştırması
dc.title.alternativeOutsourcing in service organization :A survey on the problems facing service firms in Afyon
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid155648
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid190467


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess