Show simple item record

dc.contributor.advisorSezer, Hulusi
dc.contributor.authorÖzkartal, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-10T12:01:53Z
dc.date.available2020-12-10T12:01:53Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/275224
dc.description.abstractRitmin sanat ve sanat eserine kazandırdığı, vurgulu izahı olan, gerçeklik duygularını anlatan, yön veren, eserin oluşumu ve bütünlüğü içerisinde can veren, beğenisini kazandıran görev üstünlüğü vardır. Sanatta ve sanat eserindeki ritmsellik, ritmin gerekliliği ön plana alınarak; I. bölümde ritmin tanımlarında birlik sağlanmaya çalışılmış, ritm kavramı üzerinde durularak müzikten alınan bir kelime olsa da, resim sanatındaki yeri, önemi, öznelliği ve sanat eseri üzerindeki vurgulayıcıhğı izah edilmeye çalışılmıştır. II. bölümde, tasalımda var olan çizgi, doku, biçim, renk, ışık-gölge, yön, ölçü, form, aralık (espas) öğelerinin sanat eğitimi içerisinde ritm ile olan bağları, ritmsiz varlıklarım sürdüremeyecekleri ve kendilerini ön plana çıkarıp kamtlayamayacaklan gösterilmeye çalışılmıştır. Tasarım öğelerin vurgulayıcılığının, öznelliğinin boyutu izleyiciyi, esere karşı etki alanına koyan, beğeni toplatan kavramın ritm olduğu, kendini nasıl gösterdiği, eser ve izleyici üzerinde nasıl bir etki bıraktığı ortaya konulmaya çalışılmıştır. III. bölümde ise tasarımda tekrarın, hareketin, dengenin, uygunluğun (benzer), zıtlığın, koramın, egemenliğin ve birlik ilkelerinin ritmsel oluşumları, tasarım öğeleri ile olan bağlantıları, bütünlükleri, birliktelikleri verilmeye çalışılmıştır. Tasarım öğe ve ilkelerinin ritmle olan bütünlüğünün ayrı ayrı düşünülemeyeceği, birbirlerine olan bağlılıkları, bağlantıları, iş birliktelikleri incelenerek örneklerle açıklanmaya çalışılmıştır. IV. bölümde estetik değer yargıları olan boşluk-doluluk, koyuluk-açıkhk, büyüklük-küçüklük, hareketlilik-durgunluk (hareketsizlik), opakhk-parlaklık yargılarının eser üzerindeki sanatsal etkileri ve ritmsel yeri hakkında bilgi verilmeye çalışılmıştır.ÖZET Sonuç olarak sanatta, ritmin evrensel yerinin göz ardı edilemeyeceği düşüncesi ortaya konulmuştur. Sözlük kısmında bu tez içerisinde geçen birçok kavram ismi, akım, tez konusuyla ilgili terimlerin açıklamaları sunulmuştur. Bu okuyucunun konuyu kavramasında yardımcı olacağı düşüncesiyle yapılmıştır. En son olarak bu tezin yararlandığı kaynakça yazar soyadlannın alfabetik listesine göre düzenlenmiştir. eg wtomfeCTteg Kronu»
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titlePlastik sanatlar eğitiminde (resim) tasarım öğeleri ve ilkelerinde ritm konusuna kuramsal bir yaklaşım
dc.title.alternativeA Theoretical approach to rhythm within design principles and elements in plastic arts education (painting)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.subject.ytmPlastic arts
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmRhythm
dc.subject.ytmPictures
dc.identifier.yokid96041
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid96041
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess