İlköğretim 8. sınıf Türkçe kitaplarında metinlerin çocuk edebiyatı ölçütleri açısından değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Uçan, Mehmet Hilmi | |
dc.contributor.author | Hizli, İsa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:50:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:50:42Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27521 | |
dc.description.abstract | YÜKSEK L SANS TEZ ÖZETLKÖĞRET M 8. SINIF TÜRKÇE K TAPLARINDA MET NLER N ÇOCUKEDEB YATI ÖLÇÜTLER AÇISINDAN DEĞERLEND R LMESSA HIZLITürkçe Eğitimi Anabilim DalıAfyonkarahisarMayıs 2006Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüDanışman: Yrd. Doç. Dr. Hilmi UÇANBu çalışmada, ilköğretim 8. sınıf Türkçe kitaplarındaki metinler incelendi. Bu derskitapları arasından Veysi YILDIRIM' ın Talim Terbiye Kurulu'nca 2001-2002 eğitim-öğretim yılından itibaren 5 yıl süreyle ders kitabı olarak kabul edilen Türkçe 8 adlı ders kitabırandom usulüyle seçilmiştir..Ders kitabındaki edebi metinler, konu alanı ders kitabı inceleme kılavuzları örnekalınarak değerlendirilmiştir. Bu değerlendirme, Çocuk Edebiyatı eserlerinde bulunmasıgereken özellikler dikkate alınarak yapılmıştır. Metinler incelenirken, Prof. Dr. LeylaKÜÇÜKAHMET' in ?Konu Alanı Ders Kitabı nceleme Kılavuzu? adlı eserinden ağırlıklıolarak yararlanılmıştır.Değerlendirme sonucunda, Veysi YILDIRIM' ın Talim Terbiye Kurulu'nca 2001-2002 öğretim yılından itibaren beş yıl süreyle kabul edilen Türkçe 8 adlı ders kitabı, biçimolarak yetersiz bulunmuştur; içerik olarak ise orta düzeyde öğretici etkisi bulunan bir derskitabı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTSummary of the Pastgraduate ThesisEvalvation of the Texts Stated in Turkish Coursebook of Secondary School?s EighthClass According to Criterions of Child Literatüresa HIZLITürkish Teaching DepartmentAfyonkarahisarAfyon Kocatepe University Sociology InstituteConsultant: Assistant Professor Doctor Hilmi UÇANIn this study, Turkish coursebooks of Secondary School?s eighth class weretaken as on example. The coursebook- Türkçe of Veysi YILDIRIM, which has beenaccepted for five years since 2001-2002- acedemic year by the committee which dealswith the appropriateness of the coursebooks for students, was chosen as an example byusing rondom system.The literary texts in the coursebook were evaluated by taking the guides of theevaluation of coursebook in subject field. This evaluation was applied by taking thefeatures that must be found in child literature into consideration. It was the book ?KonuAlanı Ders Kitabı nceleme? of Professor Doctor Leyla KÜÇÜKAHMET which wasmaınly made yood use of.At the end of the evaluation, the coursebook - Türkçe 8 - of Veysi YILDIRIM,which has been accepted for five years since 2001-2002 academic yearby the committeewhich deals with the appropriateness of the coursebooks for students, was foundphysically insufficient; the cuntent was taken into cunsideration, it was understood thatthe level of the educational effect of the coursebook is intermediate. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | İlköğretim 8. sınıf Türkçe kitaplarında metinlerin çocuk edebiyatı ölçütleri açısından değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of the texts stated in Turkish coursebook of secondary school`s eighth class according to criterions of child literature | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 149775 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 187160 |