İlköğretim okulları Web sitelerinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Ergün, Mustafa | |
dc.contributor.author | Kurtdede Fidan, Nuray | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:50:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:50:40Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27515 | |
dc.description.abstract | YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİİLKÖĞRETİM OKULLARI WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNuray KURTDEDE FİDANİlköğretim Anabilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüMayıs, 2006Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜNBu araştırmada, ?Bir ilköğretim okulu web sitesi hangi özellikleri taşımalıdır?sorusuna cevap bulmaya çalışılmıştır. Araştırma betimsel araştırma ve değerlendirmeniteliğinde tasarlanmıştır.Ön incelemeler ve literatür çalışmalarına dayanarak Web Sitelerinin İçerikÖlçütleri ve Temel Web Tasarım İlkelerine Uygunluk ve Kullanım Kolaylığı Ölçütleriolmak üzere iki grup değerlendirme ölçeği geliştirilmiştir. Bu kriterler doğrultusundaAmerika Birleşik Devletleri ve Türkiye'de sınırlı sayıda okul Likert tipi bir ölçekledeğerlendirilmiştir.Çalışmada Türkiye'deki ilköğretim okulu web sitelerinin teknik tasarım ve içerikaçısından ne durumda olduğu tespit edilmeye, gelişim düzeyi ve eksikliklerinin tespitiiçin de Amerikan ilköğretim okulu web site ve sayfalarıyla mukayese edilmeyeçalışılmıştır.Araştırmanın evreni ABD ve Türkiye'de web sayfasına sahip ilköğretimokullarından; örneklemi ise ABD ve Türkiye'de web sayfasına sahip 100'er ilköğretimokulundan oluşmaktadır. Örneklem random olarak seçilmiştir. Elimizdeki temel tasarımilkelerine uygunluk ve kullanım kolaylığı ile web sitelerinin içerikleri bakımındanAmerikan ve Türk ilköğretim okullarının web sayfaları tematik analiz yöntemiyledeğerlendirilmiş; değerlendirmede aranan kriterler tasvir edilmiş ve bu özelliklerinsitede ve sayfalarda bulunup bulunmadığı Likert tipi bir değerlendirme ilepuanlanmıştır.Sonuç olarak ABD ve Türkiye'de web sayfasına sahip ilköğretim okullarınınweb sitelerinin karşılaştırılması ile; Türkiye'de okulların web sitelerinin kurulması vebelli standartlar çerçevesinde geliştirilmesi konusunda sistematik bir çalışmanınolmadığı, teknolojinin ayak uydurulamaz bir hızla gelişmesine rağmen web sitelerininbüyük bir çoğunluğunun hâlâ düşük kalitede olduğu, ilköğretim okulları websayfalarının web masterlar tarafından sürekli güncellenmediği, incelenen Türkİlköğretim Okullarının web sitelerinde genellikle öğretmen ve öğrencilerinyararlanabileceği okullarına ait kütüphane sayfaları bulunmadığı, akademik takviminolmadığı, ders programları ve içeriklerine, okul aile birliği sayfasına web sayfalarındayeterli önemin verilmediği tespit edilmiştir. Ayrıca incelenen Türk ilköğretim okullarıweb sayfalarının tasarım olarak da karmaşık olduğu görülmüştür. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTTHE EVALUATION OF ELEMENTARY SCHOOLS WEB SITESNuray KURTDEDE FİDANElementary Education ProgramAfyon Kocatepe University The Institute of Social SciencesMay, 2006Adviser: Prof. Dr. Mustafa ERGÜNIn this descriptive study, the following question was investigated: What featuresshould an elementary school website have?Based on a literature review and pre analysis, two evaluation scales, calledContent Criteria of Web Sites and Appropriateness for Basic Web Design Principlesand Convenience for Use Criteria, were developed. According to these two scales, someschools in the U.S.A and Turkey were evaluated.In the study, elementary schools? websites in Turkey were investigated in termsof terms of technical designs and contents, and they were compared with elementaryschools? websites in the U.S.A. to determine their development levels and deficiencies.The population of the study is the elementary schools in the U.S.A and Turkeythat have webs site and a total of 200 sample schools, 100 from Turkey and 100 fromthe U.S.A., were randomly selected among those schools. By thematic analysis method,the schools were evaluated in terms of contents of websites, basic design principles andease of use. The evaluation criteria were described and whether the websites had thosecriteria were determined based on a likert scale.It was found that there were no systematic studies to establish standards fordesigning and developing school websites in Turkey, although technology has advanceddramatically still school websites are simple and school websites are not regularlyupdated. Also, in Turkish schools websites, there were no library web pages for teachersand students to utilize, no academic calendar, course schedules and course contents. Itwas seen that the school websites did not have adequate information on parents?associations. In terms of design techniques, Turkish school websites were consideredcomplicated. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okulları Web sitelerinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of elementary schools Web sites | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 149787 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 187166 |