Show simple item record

dc.contributor.advisorVarank, İlhan
dc.contributor.authorKuzucuoğlu, Gürkan
dc.date.accessioned2020-12-02T09:50:39Z
dc.date.available2020-12-02T09:50:39Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27512
dc.description.abstractiiYÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİİŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN İLKÖĞRETİM 5. SINIFÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNDEKİ BAŞARILARINA ETKİSİGürkan KUZUCUOĞLUİlköğretim Anabilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüMayıs 2006Danışman: Yrd. Doç. Dr. İlhan VARANKBu çalışmanın amacı, işbirlikli öğrenme yönteminin ilköğretim beşinci sınıföğrencilerinin matematik dersindeki başarılarına etkisini incelemektir.Araştırma 2005 - 2006 öğretim yılı birinci yarıyılında, Ege bölgesindeki bir ilmerkezinde yer alan ilköğretim okulunda öğrenim gören 68 beşinci sınıf öğrencisiüzerinde gerçekleştirilmiştir.Araştırmada bir deney bir de kontrol grubu oluşturulmuştur. Kontrol grubundageleneksel öğretim yöntemleri, deney grubunda ise işbirlikli öğrenme tekniklerindenbirlikte öğrenme uygulanmıştır. Kontrol gruplu ön test-son test deney deseni ile sontest kontrol grubu dizaynının uygulandığı araştırma dört hafta sürmüştür.Araştırma verileri, öğrenci başarısını ölçmek için geliştirilen başarı testi iletoplanmıştır. Ayrıca, deney sınıfındaki öğrencilerin denel işlem sırasında işbirlikliöğrenmenin gerektirdiği davranışları, kendi görüşlerine göre gösterip göstermemelerininve grup üyelerinin işbirliği içinde çalışma becerilerinin cinsiyet ile ilişkilerinibelirlemek amacıyla deney sonunda, grup çalışması aktivitesi davranış özdeğerlendirme formu ve grup çalışması aktivitesi grup değerlendirme formuuygulanmıştır.iiiAraştırma verilerinin analizinde, Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t-Testi veMann Whitney U-Testi kullanılmıştır.Araştırmanın sonunda, ilköğretim beşinci sınıf matematik dersinde, işbirlikliöğrenme tekniklerinden birlikte öğrenmenin uygulandığı deney grubu ile gelenekselöğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubunun erişi düzeyleri arasında anlamlı birfarklılık olmadığı ortaya çıkmıştır. Ancak deney ve kontrol grupları arasındaki farkınanlamlı olmamasıyla birlikte istatistiksel olarak son test puanlarına göre deneygrubunun başarı ortalamasının, kontrol grubunun başarı ortalaması üstünde olduğutespit edilmiştir. Ayrıca, deney sınıfındaki öğrencilerin denel işlem sırasında işbirlikliöğrenmenin gerektirdiği davranışları, kendi görüşlerine göre gösterip göstermemeleriarasında cinsiyet değişkeni açısından sadece dördüncü soruda anlamlı bir farklılıkolduğu bulunmuştur. Diğer beş soruda ise anlamlı bir farka rastlanmamıştır. Deneysınıfındaki grup üyelerinin denel işlem sırasındaki işbirliği içinde çalışma becerileriarasında ise cinsiyet değişkeni açısından sekiz soruda da anlamlı bir farklılık olmadığıtespit edilmiştir.
dc.description.abstractivABSTRACTGRADUATE THESİS SUMMARYTHE EFFECT OF COOPERATİVE LEARNİNG METHODS ON THE SUCCESS OFTHE 5 TH CLASS?S STUDENTS İN PRİMARY SCHOOL İN THEMATHEMATİC LESSONGürkan KUZUCUOĞLUDeparment of Elemantary EducationAfyon Kocatepe University, Institute of Social SciencesMay 2006Supervisior: Yrd. Doç. Dr. İlhan VARANKThe aim of this study is researching the effect of cooperative learning methods on thefifth grade students in primary schools.This research was done taking 68 students into account at a city centre in the EgeanRegion in 2005-2006 education year, first term.For this research, an experimental group and a control group were chosen. Controlgroup was taught using traditional teaching methods and the experiment group wastaught using cooperative learning methods. The control group?s research which wassarried out with first-tests, last-tests, experiment kinds and the last test control groupdesign, lasted 4 weeks.The researchal data was obtained by using a success test which was developed to findout student?s success degree. Besides; at the end of the experiment; group workactivities group evalvation form and group work activity behaviour self evalvation formwas carried out to find out whether the subjects?(of experiment) behaviours are asneeded for the cooperative learning methods, cooperative study skills of groupmembers, their sexes and relations.vTaking the Arithmetical average, Standard deviation, t-Test and Mann Whitney U-Testwere used for research data analysis.At the end of the research, the result is that there isn?t an effective difference betweenthe raditional method groups and cooperative groups learning degree. But; although thedifference between the experimental and control groups isn?t important, according tothe last tests results; experimental group?s success is higher than control group?ssuccess. Besides this; it was found that the effect of sexual differences on behavioursneeded cooperative learning independently at the time of the experimental process wasseen at only the fourth question. But it wasn?t found any differences at the other 5guestions. And the research result shows that there isn?t any effective difference on sexamong the experimental closs students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİşbirlikli öğrenme yönteminin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki başarılarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of cooperative learning methods on the success of the 5th class's students in primary school in the mathematic lesson
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid149793
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187169


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess