Türk resim sanatının gelişimi ve çağdaş Türk resim sanatı içinde Bedri Rahmi Eyüboğlu`nun yeri
dc.contributor.advisor | Süldür, Ş. Esma | |
dc.contributor.author | Kesek, Dilek | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:01:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:01:41Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/275101 | |
dc.description.abstract | ÖZET Türk Resim Sanatı evrensellik boyutuna ulaşmak amacıyla Cumhuriyet'in kurulduğu yıllara kadar, çeşitli dönemlerde batı etkisi içinde kalmıştır. Ancak bu etkiler genellikle çok küçük çapta kalarak belirli bir sonuca ulaşılmamıştır. Cumhuriyet'in kurulmasıyla birlikte batı uygarlığı hedef alınmış ve Atatürk ile başlayan toplumların kendi kendilerine yeterek üretici olmaları düşüncesi doğrultusundaki görüşlerle politik alanda da değişiklikler oluşturmuştur. Bu değişiklik sanat alanında da kendini göstermiş, Halk Sanatı ve Halk Kültürü'nde bulunan değerler çağın gereği oluşan yeni değerler ile harmanlanılarak işlenmiştir. Türk Resim Sanatı'nı evrensellik boyutuna ulaştırmayı amaçlayan çağdaşlaşma çabaları içinde görülen en önemli sanatçılardan biri olan Bedri Rahmi Eyüboğlu çağdaşlık ilkesinden ödün vermeden çalışmış, araştırmacı kimliği ile Anadolu'da yaşamış uygarlıkların, görülen etkilerini Halk Sanatı ve Halk Kültürü'nde bulunan değerlerini taklitçilikten kaçınarak kaynaştırmış bir sanatçı olarak karşımıza çıkmaktadır. Halk Sanatı 'nda bulunan biçim, renk, motif ve düzenlemelere olan hayranlığını evrenselliğe ulaşma yolunda bir durak olarak kullanmıştır. Eserlerinde Doğu Sanatı ile Batı Sanatı'nı birleştirmeye çalışan Bedri Rahmi Eyüboğlu farklı teknikleri de birlikte kullanarak değişik etkiler yakalamıştır. Araştırmacı kimliği, bilgisi, zekası ve çok yönlü sanatçı kişiliği ile Anadolu Halkı'na yabancılaşmamış, halka dönük bir ressam olmuştur. IIÇağdaş Türk Resim Sanatı'nda görülen özgünleşme eğilimleri Bedri Rahmi Eyüboğlu ile başlamış olarak değerlendirilir. Enerjisini araştırmalarına harcayan Bedri Rahmi Eyüboğlu kendini her zaman yenileyen ve bunu yaparken de sanatçı duyarlılığını hiçbir zaman kaybetmeyen bir sanatçı olarak kabul edilmektedir. III | |
dc.description.abstract | SUMMARY Aiming to reach a universal platform, Turkish Painting had seriously influenced from West in different terms till Turkish Republic structured. However, these facts remained in minor position so nothing was concluded. No sooner Turkish Republic were established, Western civilization were aimed. Masses were gotten autarchy with the help of Atatürk. They have learned how to be producible. Then they transferred this logic into political areas. These reforms not only had made many changes in political platform but also it made many changes in art as well. The values of folk art and folkloric cultural materials were mixed up with the new values which came up by the new era. Bedri Rahmi Eyüpoğlu is one of the most important contemporary artists whose aim was taking Turkish Painting to universal dimension. Eyüpoğlu had been used variety of techniques in his artworks. He never gave up his contemporaneous principles. He was an artist who has an unique investigative identity. Being influenced by the civilizations which lived in Anatolia, he could have combined the visual influences of folk art and folk cultural values without any imitation. Eyüpoğlu has appreciation on form, color, motif, and arrangements of folk art. He used each of these values as a step to reach universe. Bedri Rahmi Eyüpoğlu was tried to combine Western and Eastern art together with variety of techniques to create different effects. He had never unfamiliar to Anatolian people. On the contrary, with his investigative identity, knowledge and multiple artistic personality, he was a painter who always faced to Anatolian people. IV «*. YIJK5EKÖGRETGenuine tendency of contemporary Turkish painting starts with Bedri Rahmi Eyüboğlu who always spent all of his energy to his researches. He had never lost his artistic sensitivity. He was accepted as an artist who always renew himself. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Türk resim sanatının gelişimi ve çağdaş Türk resim sanatı içinde Bedri Rahmi Eyüboğlu`nun yeri | |
dc.title.alternative | The Development of Turkish painting art and the place of Bedri Rahmi Eyüboğlu in the modern Turkish painting art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Eyüboğlu, Bedri Rahmi | |
dc.subject.ytm | Modern painting art | |
dc.subject.ytm | Turkish painting art | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.identifier.yokid | 96063 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 96063 | |
dc.description.pages | 139 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |