Postmodernist resimde figürasyon ve klasik değerlerine genel bir bakış
dc.contributor.advisor | Güven, H. Nevin | |
dc.contributor.author | Altinkale, Funda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:01:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:01:38Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/275035 | |
dc.description.abstract | ÖZET Figüre ve geleneksel değerlere döndüğü savunulan postmodern resmin temel alındığı bu çalışmada, yeni bir toplum düzeninin getirdiği sanat ve sanat anlayışı, modernizmden postmodernizme kadar olan çizgisinde ele alınarak, sanatsal ve kuramsal bir çerçevede incelenmeye çalışılmıştır. Postmodernizme, `modernizmden sonra gelen` anlamı ile yaklaşılmıştır. Modern sanatın ardından, geleneksel değerlerin günümüz sanatına ne ölçüde yansıdığı irdelenmeye çalışılmıştır. Postmodernizmin anlaşılabilmesi için, öncelikle modernizmin anlaşılması gerektiği düşünülerek, modern dönemin genel özellikleri, düşünce ve anlayış biçimleri ve modern sanat estetiğine kısaca değinilmiştir. Modern sanat anlayışındaki seçkincilik, özgünlük, misyon gibi özellikleri ve sanatın metalaşmasını sorgulayan postmodernistler, topluma dönük bir sanatı savunarak, tepki göstermişlerdir. Bu tepki, modern sanatın 'form' anlayışına yönelik olarak, iki şekilde gösterilmiştir. Birincisi; formu tamamen ortadan kaldırmayı, ikincisi ise; modernizmin reddettiği formları geri getirmeyi temel almaktadır. Bu şekilde çoğulcu bir tavır sergileyen ve belli bir biçim özelliğinden söz edilemeyen postmodern resim, üç dönemde açıklanabilmektedir. 1960'lı yıllar formu ortadan kaldırmaya yönelik eğilimleri; çoğulculuğun egemen olduğu 1970'li yıllar, karma sanat biçimlerini; 1980'li yıllar ise, klasik değerlerle, figüre dönük çalışmaları kapsamaktadır. | |
dc.description.abstract | IV ABSTRACT In this study where postmodern picture claimed to have returned to figure and traditional values, was based on, art and art mentality that a new society regularity has brought have been tried to explain in a artistic and theoretical manner by taken up from modernism to postmodernism. Postmodernism has been approached as the meaning of `coming after modernism`. Also in here, after modern art how much traditional values were reflected to present art has been studied. To make postmodernism understandable, firstly thinking modernism to be understood, general characteristics of modern period, forms of thought and mentality and modern art aesthetics have been explained. Postmodernists, who examines selectivity, originality, mission characteristics of modern art mentality, have reacted by defending an art which is social. This reaction has been studied in two part to appropriate the 'form' perception of modern art. The first one aims to abolish the form thoroughly; the second one aims to bring back the forms that modernism refuses. In this manner postmodern picture which reflects a pluralist attitude and can't be mentioned an exact form feature, can be explained in three stoges. 1960's contain tendencies to abolish the form, 1970's when pluralist is dominant, contain mixed features, 1980's contain classical values and works of figure. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Postmodernist resimde figürasyon ve klasik değerlerine genel bir bakış | |
dc.title.alternative | Figuration in postmodern art and a general view to its classic values | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Figuration | |
dc.subject.ytm | Postmodernism | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.identifier.yokid | 112605 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 110678 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |