Show simple item record

dc.contributor.advisorKozak, Nazmi
dc.contributor.authorÇuhadar, Murat
dc.date.accessioned2020-12-10T12:01:23Z
dc.date.available2020-12-10T12:01:23Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/274910
dc.description.abstractVII ÖZET Bu çalışmada, otel işletmelerinin tanıtma ve pazarlama faaliyetlerinde bir araç olarak interneti kullanım düzeyleri, hangi amaçlarla ve nasıl yararlandıkları araştırılmıştır. Çalışmanın konusunu, Antalya ili sınırlan içerisindeki (Antalya merkez, Manavgat, Serik, Belek, Side, Alanya, Kemer, Finike, Kaş, Kalkan, Kale) Turizm Bakanlığı belgeli üç, dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinin pazarlama faaliyetlerinde internetten yararlanma biçimleri oluşturmaktadır. Bir ve iki yıldızlı otel işletmeleri kapsam dışında tutulmuştur. Çalışma amaçlarım gerçekleştirebilmek için veri toplama yöntemi olarak anket tekniği seçilmiştir. Anket uygulaması için otel işletmelerine yönelik anket formu geliştirilmiştir. Anket uygulamasında yüz-yüze ve posta olmak üzere iki ayrı yöntem kullanılmıştır. Yapılan anket çalışması sonucunda elde edilen veriler, önce kodlanarak bilgisayar ortamına aktarılmıştır. Bu veriler frekans ve yüzde olarak hesaplanarak tablolarla gösterilmiştir. Anketlerde yer alan bazı sorulara verilen cevaplar arasındaki ilişkileri gösterebilmek için çapraz tablolar yüzdesel değerlerleri hesaplanarak, hazırlanmıştır. Bazı değişkenler arasında bir anlamlı dağılım olup olmadığı ise ki- kare analizi tekniği yardımıyla test edilmiştir. Çalışma sonucunda, üç ve dört yıldızlı otel işletmelerinin parasal nedenlere bağlı olarak ve nitelikli işgücü bulma ve istihdam etme yönündeki sorunlar nedeniyle internetten çok düşük düzeyde yararlandıkları belirlenmiştir. Beş yıldızlı ve zincir otel işletmelerinin ise yeterli finansman ve eğitimli işgücü kaynaklarına sahip olmalarının, internetten yararlanmaları konusundaki sorunları ortadan kaldırmasına rağmen, tanıtma ve pazarlama faaliyetlerinde internetten kısıtlı düzeyde yararlandıkları tespit edilmiştir.
dc.description.abstractABSTRACT In this study the usage level of Internet, as a marketing tool in the hotels' marketing facilities, how they are used and their usage purposes were investigated. Study's subject was included the ways of Internet usage as a marketing tool in the three, four and five star hotels operating in the centre of Antalya and the environs which are depended on Ministry of Tourism. One and two star hotels were excluded from this research. Questionnaire technique was chosen to collect the data to realize the objectives of the study. The questionnaire form was developed towards the hotels, in order to apply the questionnaire practice. The questionnaire was applied by mailing to the hotels and negotiating with the hotel managers. The data collected as a result of the questionnaire application were firstly coded transferred to computer setting. These data were evaluated as frequency and percentage and shown by diagrams. To point out the relations between some answers, crossed diagrams with the percentage evaluation were prepared. Whether there was a meaningful disassociation between some variables was tested within the `Chi-Square` analyses. As a result of this study, it was found that three and four star hotels use Internet in their marketing facilities at a limited level because of economical reasons, employment problems and finding qualified working power. Although the five star and chain hotels' enough financing and educated human resources eliminated some of the problems within the use of internet, it was found out that they benefit from Internet at a limited level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtel işletmelerinde bir pazarlama aracı olarak internetin kullanımı: Antalya ili sınırları içerisinde faaliyet gösteren 3, 4 ve 5 yıldızlı otel işletmeleri üzerine bir uygulama
dc.title.alternativeThe Use of internet in lodging properties as a marketing tool: A survey to 3, 4 and 5 star hotels operating in Antalya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAntalya
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmAccomodations for travelers and tourists
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmTourism marketing
dc.identifier.yokid111976
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid110594
dc.description.pages170
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess