Örgütsel iklim ve örgütsel vatandaşlık
dc.contributor.advisor | Yalçın, Mustafa | |
dc.contributor.author | Samanci, Sevinç | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:50:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:50:24Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27478 | |
dc.description.abstract | iiYÜKSEK L SANS TEZ ÖZETÖRGÜTSEL KL M VE ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIKSevinç SAMANCIlköğretim Anabilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüEylül 2006Danışman: Yrd.Doç.Dr.Mustafa YALÇINBu araştırmada okullardaki örgütsel iklim ve öğretmenlerin gösterdikleriörgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki incelenmiştir.Kıdem,örgütsel adalet,cinsiyet gibi değişkenlerde incelemeye alınmıştır.Örgütsel vatandaşlık davranışıboyutları ve iklimin boyutları da hesaba katılarak yapılan bu araştırmada, örgütiçerisindeki iklimin örgütsel vatandaşlık davranışına büyük etkisi olduğusaptanmıştır.Yapılan araştırma sonucunda öğretmenlerin gösterdiği genel örgütselvatandaşlık davranışını etkileyen iki önemli faktör bulunmuştur.Bunlardan en çoketkileyen faktör ise örgüt içerisinde oluşturulan olumlu iklim yapısıdır.Olumlu sosyalilişkilerin örgütsel vatandaşlık davranışına pozitif etkisi olduğu görülmüştür.Bir diğerbulgu ise yönetimin yakından takibi sonucunda örgütsel vatandaşlık davranışınınarttığıdır.Yani öğretmenlerin çalıştıkları kurumdaki yöneticilerin takibinden rahatsızlıkduymadıkları ve hatta örgütsel vatandaşlık davranışı üzerinde pozitif etkisi olduğugörülmüştür.Anahtar kelimeler:örgütsel vatandaşlık davranışı,örgütsel iklim,olumlusosyal ilişkiler,olumlu iklim | |
dc.description.abstract | iiiABSTRACTORGAN ZATIONAL CLIMATE AND ORGANIZATINAL CITIZENSHIPSevinç SAMANCIDepartment of Primary EducatıonAfyon Kocatepe University,Instıtute of Socıal SciencesSeptember 2006Advisor:Yrd.Doç.Dr.Mustafa YALÇINThis study examines the relatıonship between organizatıonal climate and theorganizatıonal citizenship behaviour.Length of service,organizatıonal justice and thesex variables are taken into account.In this study ,which is done with taking account ofdimensıons of organizatıonal citizenship behaviour and the dimensıons of climate,ıt isdetermined that climate of an organizatıon has a great influence on OCB..It?s foundthat there are two major factor which influences teachers? organizatıonal citizenshipbehaviour.The most effective factor is positive social relatıonship between theparticipants in an organizatıon.It is found that positive social relatıonship has apositive influence on OCB.The other finding is that close inspectıon of manegementincreases the OCB.That is to say, teachers don?t feel indisposed from the closeinspection of management,even it has a positive influence on OCB.Key words organizatıonal citizenship behaviour, organizatıonal climate,positive social relatıonship,positive climate | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Örgütsel iklim ve örgütsel vatandaşlık | |
dc.title.alternative | Organizational climate and organizational citizenship | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 150385 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 187447 |