Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçın, Mustafa
dc.contributor.authorSamanci, Sevinç
dc.date.accessioned2020-12-02T09:50:24Z
dc.date.available2020-12-02T09:50:24Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27478
dc.description.abstractiiYÜKSEK L SANS TEZ ÖZETÖRGÜTSEL KL M VE ÖRGÜTSEL VATANDAŞLIKSevinç SAMANCIlköğretim Anabilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüEylül 2006Danışman: Yrd.Doç.Dr.Mustafa YALÇINBu araştırmada okullardaki örgütsel iklim ve öğretmenlerin gösterdikleriörgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki incelenmiştir.Kıdem,örgütsel adalet,cinsiyet gibi değişkenlerde incelemeye alınmıştır.Örgütsel vatandaşlık davranışıboyutları ve iklimin boyutları da hesaba katılarak yapılan bu araştırmada, örgütiçerisindeki iklimin örgütsel vatandaşlık davranışına büyük etkisi olduğusaptanmıştır.Yapılan araştırma sonucunda öğretmenlerin gösterdiği genel örgütselvatandaşlık davranışını etkileyen iki önemli faktör bulunmuştur.Bunlardan en çoketkileyen faktör ise örgüt içerisinde oluşturulan olumlu iklim yapısıdır.Olumlu sosyalilişkilerin örgütsel vatandaşlık davranışına pozitif etkisi olduğu görülmüştür.Bir diğerbulgu ise yönetimin yakından takibi sonucunda örgütsel vatandaşlık davranışınınarttığıdır.Yani öğretmenlerin çalıştıkları kurumdaki yöneticilerin takibinden rahatsızlıkduymadıkları ve hatta örgütsel vatandaşlık davranışı üzerinde pozitif etkisi olduğugörülmüştür.Anahtar kelimeler:örgütsel vatandaşlık davranışı,örgütsel iklim,olumlusosyal ilişkiler,olumlu iklim
dc.description.abstractiiiABSTRACTORGAN ZATIONAL CLIMATE AND ORGANIZATINAL CITIZENSHIPSevinç SAMANCIDepartment of Primary EducatıonAfyon Kocatepe University,Instıtute of Socıal SciencesSeptember 2006Advisor:Yrd.Doç.Dr.Mustafa YALÇINThis study examines the relatıonship between organizatıonal climate and theorganizatıonal citizenship behaviour.Length of service,organizatıonal justice and thesex variables are taken into account.In this study ,which is done with taking account ofdimensıons of organizatıonal citizenship behaviour and the dimensıons of climate,ıt isdetermined that climate of an organizatıon has a great influence on OCB..It?s foundthat there are two major factor which influences teachers? organizatıonal citizenshipbehaviour.The most effective factor is positive social relatıonship between theparticipants in an organizatıon.It is found that positive social relatıonship has apositive influence on OCB.The other finding is that close inspectıon of manegementincreases the OCB.That is to say, teachers don?t feel indisposed from the closeinspection of management,even it has a positive influence on OCB.Key words organizatıonal citizenship behaviour, organizatıonal climate,positive social relatıonship,positive climateen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖrgütsel iklim ve örgütsel vatandaşlık
dc.title.alternativeOrganizational climate and organizational citizenship
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid150385
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187447


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess