Ögretmenlerde mesleki tükenmişlik ve örgütsel vatandaşlık davranışı
dc.contributor.advisor | Yalçın, Mustafa | |
dc.contributor.author | Yücel, Gül Funda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:50:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:50:23Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2020-11-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27477 | |
dc.description.abstract | BU çalışmada öğretmenlerde tükenmişlik ile örgütsel vatandaşlık davranışı arasındakiilişki incelenmiştir. Çalışmanın evreni Uşak'ta bulunan 165 ilköğretim okulunda çalışan 1069öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemine bu evrenden 42 okulda çalışan 450 sınıföğretmeni alınmıştır. Geri dönüş sayısı 367 öğretmendir. Çalışmada Örgütsel vatandaşlıkdavranışı, tükenmişlik, özgüven, hayat mutluluğu, örgütsel adalet ve demografik özellikleriölçmeyi hedefleyen bir anket uygulanmıştır. Örgütsel Vatandaşlık davranışı ve tükenmişlikarasındaki ilişki; hayat mutluluğu, özgüven ve örgütsel adalet gibi faktörler de hesaba katılarakincelenmiştir. Örgütsel vatandaşlık davranışını açıklayan bazı modeller çizilmiştir. Örgütselvatandaşlık davranışlarını açıklamak için regresyon analizleri kullanılmıştır. Tükenmişlikboyutlarıyla örgütsel vatandaşlık boyutları arasında düşük düzeyde anlamlı negatif ilişkiler tespitedilmiştir.Anahtar kelimeler: Mesleki tükenmişlik, örgütsel vatandaşlık davranışı, eğitim yönetimi | |
dc.description.abstract | In this study the relationship between job burnout among teachers and organizational citizenshipbehaviour is examined. Population of this study consists of 1069 elementary school teachersworking in Uşak?s 165 elementary schools and in the sample there are 450 elementary schoolteachers working in 42 elementary schools in Uşak. 367 of the sample sent the survey instrumentback. The survey instrument is used to measure organizational citizenship behaviour, burnout,self-esteem, life satisfaction, organizational justice and demographic features. The relationshipbetween organizational citizenship behavior and job burnout is evaluated by putting lifesatisfaction, self-esteem, organizational justice and similar factors into consideration. Somemodels explaining organizational citizenship behavior have been formed. A series of regressionanalyses are used to explain organizational citizenship behavior. Small negative associations areobserved between burn-out dimensions and citizenship dimensions.Key words: Job burnout, organizational citizenship behavior,educational administration | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ögretmenlerde mesleki tükenmişlik ve örgütsel vatandaşlık davranışı | |
dc.title.alternative | Burnout and organizational citizenship behaviour of teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 150386 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 187448 |