İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin yazılarındaki söz dizimi ile edebi söz diziminin (Tarık Buğra) karşılaştırılması (Bolvadin örneği/yazılı anlatım)
dc.contributor.advisor | Gülsevin, Gürer | |
dc.contributor.author | Esan, Uğur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:50:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:50:16Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27460 | |
dc.description.abstract | YÜKSEK L SANS TEZ ÖZETLKÖGRET M 8. SINIF ÖGRENC LER N N YAZILARINDAK SÖZ D Z M LEEDEB SÖZ D Z M N N (TARIK BUGRA) KARSILASTIRILMASI(BOLVAD N ÖRNEG / YAZILI ANLATIM)Uğur ESANTürkçe Eğitimi Anabilim DalıAfyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüEylül 2006Danışman: Prof. Dr. Gürer GÜLSEV NBu çalışmada Tarık Buğra'nın on bir tahkiyeli eserinden ve ilköğretim sekizinci sınıföğrencilerinin yazılarından alınan bin beş yüzer cümle söz dizimleri bakımından incelenilerekedebi yazı dilindeki söz dizimi ile öğrencilerin yazılı anlatımlarındaki söz dizimikarsılaştırılmıştır. Çalışmanın altıncı bölümünde ise aynı konuda fakat incelenen yazarlar vesınıfların farklı olduğu iki yüksek lisans tezinin sonuçlarından faydalanılarak ilköğretimöğrencilerinin dördüncü sınıftan sekizinci sınıfa söz dizimi bakımından nasıl bir gelişmegösterdikleri ortaya konulmaya çalışılmıştır.Çalışmanın birinci bölümünde çalışmanın gerekliliği, amacı ve izlenilen yöntemin neolduğu, ikinci bölümünde söz dizimi ile ilgili kavram ve terimlerin açıklanması, üçüncübölümünde Tarık Buğra'nın hayatı ve eserleri hakkında kısa bilgi, dördüncü bölümünde TarıkBuğra ve ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarındaki söz dizimlerininkarsılaştırılması, besinci bölümde ilköğretim dördüncü, altıncı ve sekizinci sınıf öğrencilerininsöz dizimlerinin karsılaştırılarak yorumlanması ve altıncı bölümde varılan sonuçlarbulunmaktadır.Öğrencilerin, yazı dilinde kullandıkları cümlelerin söz diziminin, edebi yazı dilindekisöz dizimiyle paralellik gösterdiği, cümlelerin sıkılıkla kurallı ve fiil cümlesi seklindekurulduğu, cümlelerdeki öge sayısı arttıkça sıklık oranının azaldığı, ilköğretim öğrencilerininbir üst sınıfa geçmelerine rağmen yazılı anlatımlarındaki söz dizimlerinde kayda değer bir ögeartısı olmadığı görülmüştür. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTCOMPARISON OF WORD ARRANGEMENT OF PRIMARY SCHOOL EIGHT CLASSWRITINGS AND LITERARY WRITINGS? (TARIK BUGRA) WORD ARRANGEMENT(BOLVAD_N EXAMPLE / WRITTEN EXPRESSION)Uğur ESANThe Head of Turkish Language DepartmentAfyonkarahisar Kocatepe University Instituted of Social SciencesSep-2006Supervisor: Professor Gürer GÜLSEV NIn this work, one thousand and five hundred sentences taken from elevendescriptionist workings of Tarık Buğra and primary school eight class students? writings areexamined with regard to word arrangement thus the word arrangement of literary and theword arrangement of students in written expression are compared. In the fifth part of samesubject continues but how the primary school students? develops in word arrangement fromfourth class up to eight class is tried to shown by using the result of two master thesis withdifferent writers and classes.In the first part the necessity of the work, the aim and the methodology, in the secondpart explanation of the terms and concepts about the word arrangement, in third part shortinformation about Tarık Buğra?s life and workings is given, in fourth part the comparison ofTarık Buğra and primary school eight class students? written expression, in fifth partcomparison and interpretation of primary school fourth, sixth and eight classes? wordarrangement and in sixth part the conclusions that are made are presented.It is seen that the word arrangement that students use in written language is similar tothat used in literary written language, sentences are mostly set up in verbal form andregularly, as the number of words increase in the sentences the frequency level is decrees,there is no significant increase in the elements in their written expression as the studentspasses to a upper class. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin yazılarındaki söz dizimi ile edebi söz diziminin (Tarık Buğra) karşılaştırılması (Bolvadin örneği/yazılı anlatım) | |
dc.title.alternative | Comparision of word arragement of primary school eight class and literary writings' (Tarık Buğra) word arragement (bolvadin example/written expression) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 150360 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 187430 |