Show simple item record

dc.contributor.advisorÇifci, Musa
dc.contributor.authorCeylan, Sabri
dc.date.accessioned2020-12-02T09:50:14Z
dc.date.available2020-12-02T09:50:14Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27455
dc.description.abstractYÜKSEK L SANS TEZ ÖZETLKÖĞRET M 8.SINIF ÖĞRENC LER N N SIFATLARI KULLANMA BECER SLE OKUL BAŞARILARI ARASINDAK L ŞK LERSabri CEYLANTürkçe Eğitimi Anabilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüMayıs 2006Danışman: Yrd. Doç. Dr. Musa Ç FÇÖZETBu çalışmada, Uşak merkezdeki ilköğretim okullarında 2003/2004 eğitim-öğretimyılında 8. sınıftaki öğrencilerin okul başarıları ile sıfat kullanımı arasındaki ilişkilerinortaya çıkarılmasına yöneliktir.Çalışmada Uşak merkezdeki ilköğretim okulları Orta Öğretim Kurumları Seçmeve Yerleştirme Sınavındaki başarılarına göre; yüksek düzeyde başarılı, orta düzeydebaşarılı, düşük düzeyde başarılı olmak üzere üç gruba ayrılmıştır. Bu okullar içindenher grubu temsil etmek üzere iki okul random yöntemiyle seçilmiştir. Çalışmaya denekolarak her okuldan 40 öğrenci olmak üzere toplam 240 öğrenci katılmıştır.Bu öğrencilere anı, serbest ve gezi yazısı türlerinde yazılar yazdırılmış ve buöğrencilere sıfatlara ilgili test soruları çözdürülmüştür.Öğrencilerin yazılarındaki sıfat sayları tespit edilmiştir. Toplam sıfat sayısıylaöğrencilerin sıfatlarla ilgili testteki doğru cevapları ve ders başarıları arasındaki ilişkiincelenmiştir. Öğrencilerin anı, serbest ve gezi yazısı türlerindeki sıfat sayıları ile yazılıanlatımlarındaki toplam sıfat sayıları belirlenmiştir. Yazılı anlatımlarındaki sıfatsayısıyla Türkçe, Fen Bilgisi ve Matematik, ngilizce ve Sosyal Bilgiler ders başarılarıarasındaki ilişkiler incelemiştir.Yazı türlerine göre sıfat sayısı karşılaştırıldığında gezi yazısında kullanılan sıfatsayısının serbest ve anı yazısı türüne göre daha fazla olduğu görülmüştür. Yinearaştırmada uygulama yapılan okulların Orta Öğretim Kurumları Seçme ve YerleştirmeSınavındaki gösterdikleri başarıyla toplam sıfat kullanımları arasında anlamlı birilişkinin olduğu saptanmıştır.Araştırmanın sonucunda toplam sıfat kullanımıyla Türkçe, Fen Bilgisi veMatematik, ngilizce ve Sosyal Bilgiler ders başarıları arasında anlamlı bir ilişkininolduğu sonucuna ulaşılmıştır.ANAHTAR SÖZCÜKLER: Sıfat, Yazılı Anlatım, Okul Başarısı, Türkçe Eğitimi
dc.description.abstractABSTRACTTHE RELAT ONSH P BETWEEN THE AB L TY OF US NG THE ADJECT VESAND SUCCESS AT THE SCHOOL OF 8.TH CLASSSTUDENTS OF PR MARY SCHOOL.BySabri CEYLANTurkish Education ProgramAfyon Kocatepe University, The Institute of Social SciencesJanuary 2006Advisor: Asst. Prof. Dr. Musa Ç FÇThis work mainly aims to determine the relation between the usage of adjectivesand school success in 2003/2004 Term at 8.th classes of Uşak?s central primary school.In the work, Uşak?s central primary schools divided in to three groups asadvanced grade, medium grade and low grade according to their success at HighSchools Registration and Evaluation Exam. Amongst these schools, two schools havebeen chosen by random method in order to represent every group 40 students from eachschool and totally 240 students have attended as test subject.We have had these students write memoir writing, free writing and article oftravel and also test questions about adjectives have been answered by these students.The number of adjectives at student?s works have been determined. The relationbetween the total number of adjectives, the right answer of students at tests and theirsuccesses at article has been researched student?s total number of adjectives at freewriting, memoir writing, article of travel and writing skills determined.The relations amongst the number of adjectives at written skills and thesuccesses of courses like Turkish, Science and Maths, English, Social have beenstudied.Compared with memoir writing and free writing, is seen that article of travelshas more adjective usage.It?s also determined that there is a meaningful relation between the schools HighSchool?s Registration and Evaluation Exam success and total adjective usage.As the result of research, a meaningful relation amonst the usage of adjectivewith the courses; Tukish, Science and Maths, English and Social has been determined.KEY WORDS: Adjective, Written Skills, Academic Success, TurkishEducaion.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin sıfatları kullanma becerisi ile okul başarıları arasındaki ilişkiler
dc.title.alternativeThe relationship between the ability of using the adjectives and success at the school of 8th class students of primary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid150363
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187431


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess