Sınıf öğretmenlerinin mesleki örgütlenme tutumları (Uşak örneği)
dc.contributor.advisor | Türkmen, Lütfullah | |
dc.contributor.author | Baysal, Özgür | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:50:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:50:12Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2020-11-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27449 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin mesleki örgütlenme tutumları incelenmiştir.Mesleki örgütlenme tutumları; cinsiyet, kıdem, görev özellikleri ve eğitim durumlarıgibi faktörlerde hesaba katılarak incelenmiştir. Mesleki örgütlenme; üye olma nedenleri,üye olmama nedenleri, sendika seçimini etkileyen faktörler ve mesleki örgütlerdenbeklenti boyutları doğrultusunda incelenmiştir. Cinsiyet faktörünün mesleki örgütlenmetutumlarını doğrudan etkilemediği; kıdem yılına göre, görev özelliklerine göre ve eğitimdurumlarına göre mesleki örgütlenme tutumlarının farklı olduğu görülmüştür.Anahtar kelimeler: Örgüt, mesleki örgüt, sendika. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to investigate elementary teachers? attitudestoward vocational organization (techer unions). Their vocational organization attitudeswere closely examined at the base of gender, the nember years that they have worked asteacher, and the schools they were graduated. The reasons of elementary teachersorganized vocationally were elaborately studied at the membership status, choosingteacher unions, and the expectations from unions. While elementary teachers show nodifference in gender being a member or not in a teacher organization, the number ofyears they have worked and the schools they graduated to become a teacher indicatedifferences in the attitudes toward organize vocationally.Key Words: Elementary Teachers, Vocational Organization (Teacher Unions) | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin mesleki örgütlenme tutumları (Uşak örneği) | |
dc.title.alternative | Elementary school teachers attitudes toward vocational organization (union): As a sample of Uşak province | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 150410 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 187462 |