Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkmen, Lütfullah
dc.contributor.authorBaysal, Özgür
dc.date.accessioned2020-12-02T09:50:12Z
dc.date.available2020-12-02T09:50:12Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2020-11-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27449
dc.description.abstractBu çalışmada sınıf öğretmenlerinin mesleki örgütlenme tutumları incelenmiştir.Mesleki örgütlenme tutumları; cinsiyet, kıdem, görev özellikleri ve eğitim durumlarıgibi faktörlerde hesaba katılarak incelenmiştir. Mesleki örgütlenme; üye olma nedenleri,üye olmama nedenleri, sendika seçimini etkileyen faktörler ve mesleki örgütlerdenbeklenti boyutları doğrultusunda incelenmiştir. Cinsiyet faktörünün mesleki örgütlenmetutumlarını doğrudan etkilemediği; kıdem yılına göre, görev özelliklerine göre ve eğitimdurumlarına göre mesleki örgütlenme tutumlarının farklı olduğu görülmüştür.Anahtar kelimeler: Örgüt, mesleki örgüt, sendika.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate elementary teachers? attitudestoward vocational organization (techer unions). Their vocational organization attitudeswere closely examined at the base of gender, the nember years that they have worked asteacher, and the schools they were graduated. The reasons of elementary teachersorganized vocationally were elaborately studied at the membership status, choosingteacher unions, and the expectations from unions. While elementary teachers show nodifference in gender being a member or not in a teacher organization, the number ofyears they have worked and the schools they graduated to become a teacher indicatedifferences in the attitudes toward organize vocationally.Key Words: Elementary Teachers, Vocational Organization (Teacher Unions)en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin mesleki örgütlenme tutumları (Uşak örneği)
dc.title.alternativeElementary school teachers attitudes toward vocational organization (union): As a sample of Uşak province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid150410
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187462


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess