Uşak İl merkezindeki 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımda deyimleri kullanma becerisi
dc.contributor.advisor | Demir, Celal | |
dc.contributor.author | Nalci, Handan Burak | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:50:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:50:10Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27445 | |
dc.description.abstract | ÖZETUŞAK L MERKEZ NDEK 8. SINIF ÖĞRENC LER N N YAZILI ANLATIMDADEY MLER KULLANMA BECER SHandan Burak NALCITürkçe Eğitimi Ana Bilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüMayıs 2006Danışman: Yard. Doç. Dr. Celal DEM RBu araştırma Uşak il merkezindeki 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımda deyimlerikullanma becerilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmada 8. sınıföğrencilerinin deyimleri kullanma becerileri; sosyo-ekonomik düzeyin, ailelerin öğrenimdurumunun, öğrencilerin okudukları edebi türlerin, masal ile olan bağlarının, gazete okumaalışkanlıklarının, kitap okumaya ilişkin görüşlerinin etkileri açısından incelenmiştir.Araştırmanın örneklemini Alt sosyo-ekonomik düzeyden, Orta sosyo-ekonomikdüzeyden, Üst sosyo-ekonomik düzeyden, 200'er öğrenci olmak üzere üç farklı sosyo-ekonomik düzeyden 600 öğrenci olarak belirledik.Öğrencilerin yazılı anlatımda deyimleri kullanma becerilerini ve bunu etkileyenfaktörleri incelemek amacıyla 31 soruluk bir anket hazırlayarak bunu öğrencilere bizzatkendimiz uyguladık. Anketin 31 sorusu paralelinde birer kompozisyon yazmalarınıisteyerek, kullanılan deyim sayısını bu kompozisyonlardan tespit ettik. Öğrencilerin deyimkullanımlarına ilişkin verilerin yüzde ve frekans değerlerini tablolar hâlinde verdik veyorumladık. Öğrencilerin deyim kullanımlarında farklılık oluşturabilecek iki değişkenintest edilmesinde ?bağımsız gruplar için t-testi?, ikiden fazla değişkenin test edilmesinde ise?Tek Yönlü Varyans Analizi? (One Way Anova) ni kullandık. Gruplar arasında farkbulunması durumunda ise gruplar arası farkın kaynağını ?Tukey? tekniği ile test ettik.Parametrik testlerin kullanımının mümkün olmadığı durumlarda Tek Yönlü VaryansAnalizinin (ANOVA) yerine de Kruskall-Wallis testlerini kullandık ve elde edilenbulguları tablolar hâlinde verdik ve yorumladık.Araştırmanın sonunda ise sonuçlara bağlı olarak anne-babalara, öğretmenlere,programa ve yayın evlerine yönelik önerilerde bulunduk. | |
dc.description.abstract | iiiABSTRACTTHTHE 8 CLASSES? STUDENTS? ABILITIES OF USING THE IDIOMS IN THEIRWRITTEN EXPRESSIONS IN THE CENTRE OF UŞAKHandan Burak NALCIDepartment of Turkish EducationAfyon Kocatepe Üniversity,The Institute of Social SciencesMay 2006Advisor: Asist.Prof. Dr. Celal DEM RThis research is planned in order to examine the 8th classes? students? abilities ofusing the idioms in their written expressions in the centre of Uşak. In this research 8th class?students? ability of using idioms are examined from the view point of the affects of theirsocioeconomic levels, education levels of their families, literary types read by the students,their connection with fairy tales , their habits of reading daily newspapers and theiropinions about reading books.We determined the samples of this research as 200 students from each of the threesocioeconomic levels as low, middle and high and 600 students from both of them.In order to investigate the 8th class? students? abilities of using idioms and thefactors those influence their abilities, we have prepared a survey which has 31 questions init and applied them by ourselves. Immediately afterwards this survey we required studentsto write a composition and determined the number of idioms used from this compositions.Percentages and frequency values related to data of students? idiom usages are given andexplained. In order to test two variables those could create difference at the idiom usage ofstudents we used ?T-test for independent groups? and ?One Way Anova? to test more thantwo variables. When there is difference between the groups, we tested the source of thedifference between groups with ?Tukey? technique. At the situations those usage ofivparametric tests are impossible, we used Kruskall-Wallis tests instead of ?One Way Anova?and we gave the obtained findings as tables and explained them.At the end, due to the results of the research we made recommendations to theparents, teachers, programmes, program developers and publishers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Uşak İl merkezindeki 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımda deyimleri kullanma becerisi | |
dc.title.alternative | The 8th classes students' abilities of using the idioms in their written expressions in the centre of Uşak | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 150402 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 187776 |