Mesudiye ve Ayrancı köylerinde eğitim-çevre ilişkileri
dc.contributor.advisor | Özav, Lütfi | |
dc.contributor.author | Babacan, Recep | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:50:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:50:09Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27443 | |
dc.description.abstract | YÜKSEK L SANS TEZ ÖZETMESUD YE VE AYRANCI KÖYLER NDEEĞ T M-ÇEVRE L ŞK LERRecep BABACANlköğretim Anabilim DalıAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüMayıs 2006Danışman: Prof. Dr. Lütfi ÖZAVEge bölgesinin, ç Batı Anadolu bölümünde yer alan Uşak ilinde yürütüleneğitim faaliyetleri, kırsal bölgelerde istenilen düzeye henüz ulaşamamıştır. Bu durumunnedenlerinin tespiti ve çevresel koşulların eğitim hayatına etkileri, bu çalışmanın temelamacını teşkil etmektedir.Araştırmada, Uşak ili merkez ilçeye bağlı Mesudiye köyü ve Banaz ilçesinebağlı Ayrancı köyleri örneklem olarak alınmış, birbirinden farklı alanlarda kurulmuş buyerleşmelerin çevresel koşulları ile eğitim düzeyleri karşılaştırmalı olarak incelenmiştir.Alan araştırmaları sırasında mülâkat, anket, gözlem, örnekleme ve belge taraması gibiyöntemlere başvurulmuştur. Elde edilen veriler, nedensellik, sebep ve sonuç ilişkileri ileaçıklanmıştır.Yapılan araştırmalar sonucunda, çevresel koşullarların sosyal, ekonomik vekültürel yapıyı etkilediği, bu etkileşiminde eğitim faaliyetlerine yansıdığı tespitedilmiştir. Kırsal yerleşmelerin kent merkezlerine uzaklığı, coğrafi konumu ve yeryüzüşekilleri eğitim hayatı üzerinde doğrudan etki yapmaktadır. Araştırma sonuçlarıdeğerlendirildiğinde, bulguları kırsal yerleşmelere yönelik eğitim programlarınınhazırlanmasına ışık tutabilecektir.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Çevre, Kırsal Bölge, Kültür, Sosyoekonomik Yapı. | |
dc.description.abstract | THE SUMMARY OF THESIS FOR MASTER OF SCIENCEEDUCATION-ENVIRONMENT RELATIONS IN MESUD YE AND AYRANCIVILLAGESPrepered by: Recep BABACANElementary Education Branch Of MainscienceAfyon Kocatepe University Institute Of Social SciencesMay 2006Consultant: Prof. Dr. Lütfi ÖZAVIn Aegean region, Usak, located in hinterland of West Anatolia, faciliatededucational activities haven?t reached the optimum level yet. This thesis?s aims are tofind the reasons of the circumstance and effects of surrounding conditions on education.In this research Mesudiye, Usak?s village and Ayrancı, Banaz?s village are takenas examples. These villages which are different from each other and settled in differentareas are investigated in comparison for surrounding conditions and degree ofeducation. During the field of research such audience, survey, observation, example andscanning of document are used. Conclusions, are explained with causality and reason-result relation.At the end of the research, it was fixed that surrounding conditions affect thesocioeconomical and sociocultural structures and this interaction affects the educationalactivities, too. Distance between rural and urban settlements, the geographical locationand location against to the world directly have an effect on education. Evaluating theconclusions of research, findings will lighten rural settlements for preparing schedules.Key Words: Education, Environment, Rural Region, Culture, SocioeconomicStructure, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Mesudiye ve Ayrancı köylerinde eğitim-çevre ilişkileri | |
dc.title.alternative | Education-environment relations in Mesudiye and Ayrancı villages | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 150419 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 187778 |