İlköğretim kademesindeki öğrenci velilerinin okuldan beklentileri ile ilgili görüşleri
dc.contributor.advisor | Yücel, Cemil | |
dc.contributor.author | Dönmez, Habib | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:50:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:50:03Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27430 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, ilköğretim kademesindeki velilerin okuldan beklentilerini ortayakoymak amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma betimsel bir alan araştırmasıdır. Araştırmanınevrenini Uşak ili ilköğretim okullarında okuyan öğrencilerin velileridir. Araştırmanınörneklemini 14 ilköğretim okulundan 402 veli oluşturmaktadır.Velilerin okulla ilgili görüşleri ve beklentileri konusunda anket hazırlanmış vesonuçları değerlendirilmiştir. Bu sorular; okul idaresinin velilere karşı tutumu nasıldır,velilerin bu konudaki görüşleri nelerdir, öğretmenlerin velilere karşı tavırları nasıldır, okulunfiziki yeterliği uygun mudur, okulun üstün yetenekli öğrencileri yönlendirmedeki durumunasıldır, okullara yapılan bağışlar gerekli midir, başarı ölçmede test uygulamanın gerekliliğivar mıdır, okulda rehberlik uygulanması yeterli midir, bir veli okula gittiğinde rahat iletişimkurabiliyor mu gibi sorular hazırlanmıştır.Yapılan değerlendirmelere göre velilerin okuldan beklentilerinin olumlu düzeydeolduğu görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to descover expectations and perceptions of parents.Population of the study consrats of the all elementer school parents in Uşak province ofTurkey. The sample of the study consists of 402 parents from 14 elemantery school.Pereeptions and expectations of parents were examined in the light of responses givento a survey developed by the researcher. Survey questions covered topics related to schooladministretors? attitudes toword parents, teachers? attitudes toword parents, conditions of thebuilding and facilities, gifted and talented program, councelig program, fund raising, testing,and school-parents communication.Result show that parents have a positive pereeption on most of the issues. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim kademesindeki öğrenci velilerinin okuldan beklentileri ile ilgili görüşleri | |
dc.title.alternative | Parents expectations from elemantary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 154562 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 189891 |