Show simple item record

dc.contributor.advisorBayraklı, Hasan Hüseyin
dc.contributor.authorKarataş, Süleyman
dc.date.accessioned2020-12-02T09:49:59Z
dc.date.available2020-12-02T09:49:59Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27421
dc.description.abstractBu çalışmada, fakültelerin kullandıkları finansman ile fakültelerin mezunöğrencilerinin başarısı arasında doğrusal bir ilişki olup olmadığı tespit edilmeyeçalışılmaktadır. Buradan hareketle fakülte bazında kullanılan bütçeler ile öğrencilerinlisans eğitimi sonrasında girmiş oldukları KPSS sınav sonuçları dikkate alınarak;öğrencilerin sınav sonuçları ile fakülte başarısının karşılaştırmalı bir analiziyapılmaktadır.Araştırmanın amacı dikkate alındığında üniversitelerin toplam kaynakları,öğrencilerin ÖSS sınavından aldıkları yerleştirme puanları ve KPSS sınavındanaldıkları puanlar yayınlanmış veri olduklarından araştırma; nicel araştırmayöntemlerinden betimsel analiz, nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizidir.Araştırma verilerinin çözümlenmesinde; SPSS (Statistical Packages For SocialSciences) 13.1 paket programı kullanılmıştır. Verilerin değerlendirmesinde ANOVA, ttesti, frekans analizleri ve REGRESYON ( lineer) analizleri yapılmıştır.Çalışmanın birinci bölümünde, Yükseköğretim kavramı ve kurumsal çerçevesi,ülkemizde yükseköğretim kurumu ve türleri, yükseköğretimin amaç, görev ve işlevlerive Türkiye'de yükseköğretimin tarihi gelişimi ele alınmıştır.İkinci bölümde ise Türkiye'de yükseköğretim finansman politikaları veyöntemleri, bazı Avrupa Birliği ülkelerinde yükseköğretimin finansmanı ve işleyişi,Türkiye'de yükseköğretimin finansman yapısı, 1980 yılından 2005 yılına kadarkisüreçte yükseköğretimin toplam bütçe içerisindeki payları ve yükseköğretimfinansmanı ile ilgili kanunlar, kalkınma planlarındaki hükümler ve Milli EğitimŞuralarındaki hedefler özetlenmeye çalışılmıştır.Son bölümde ise fakülte bütçelerinin KPSS sınav sonuçlarına etkisiaraştırılmıştır.Anahtar Kelimeler: Türkiye'de yükseköğretim, yükseköğretimin finansmanı, finanspolitikaları, Kurum başarısı
dc.description.abstractThis dissertation aims at exploring the linear correlation between financepolicies used by faculties and faculty success rates. From this point, the relationbetween individual budgets of the faculties and success rates of undergraduate studentsat KPSS (Civil Servants Selection Exam) have been taken into consideration and acomperative analysis has been made.By taking into consideration the published data related to the total resources ofuniversities, placement grades of students taken from ÖSS (Student Selection Exam)and KPSS grades, this study can be classified as descriptive from the quantitativeresearch methods, and document analysis from the qualitative analysis methods. SPSS(Statistical Packages For Social Scienses)13.1 package program has been used for thedecoding of the data. ANOVA, t test, frequency analysis and REGRESSION (linear)analysis have been used for the analysis of data.In the first section of this dissertation, the concept of higher education and itsinstitutional frames, higher education institutes in Turkey and its types, aims,responsibilities and functions and historical development of higher education in Turkeyhas been studied.In the second section, higher education finance policies and methods in Turkey,financing and operating higher education in some European countries, financialstructure of higher education in Turkey, higher education allocations of the total budgetfrom 1980 to 2005 and legal acts about financing higher education, decisions in thedevelopment plans ve National Education Advisory Board Assembly aims havesummarized.In the final section, gathered data is analyzed and it is seen that faculty budgetsinfluence KPSS (Civil Servants Selection Exam) success.Key words: Higher education in Turkey, financing higher education, finance policies,success of instutitionsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye`de yükseköğretim finansman politikaları ve kurum başarısına etkisi
dc.title.alternativeHigher education policies and their effects on institutional success
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid186030
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid205629


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess