Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkmen, Lütfullah
dc.contributor.authorHazir, Arzu
dc.date.accessioned2020-12-02T09:49:59Z
dc.date.available2020-12-02T09:49:59Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27420
dc.description.abstractBu çalısmanın amacı ilkögretim 5. sınıf ögrencilerinin bilimsel süreç becerileriniedinebilme düzeylerini belirlemektir. Ögrencilerin bilimsel süreç becerilerini edilebilmedüzeyleri cinsiyet ve sosyo-ekonomik açıdan karsılastırılmıstır. Arastırma tarama modelindedesenlenmis ve örneklemi Usak il merkezindeki farklı okullardaki 130 kız ve 158 erkekilkögretim 5. sınıf ögrencisi olusturmustur. Arastırmacı tarafından hazırlanan ölçme aracınınolarak güvenirligi (Cronbach a) %78 bulunmus, geçerlilik için uzman görüslerinebasvurulmustur. Sonuç olarak ögrencilerin bilimsel islem becerileri cinsiyet açısındandegerlendirildigi zaman ortalama degeri kızların erkek ögrencilere göre yüksek çıkmıs fakatbu farklılık anlamlık düzeyinde farklılık göstermemistir. Okulların bulundukları sosyoekonomikçevre göz önüne alındıgı zaman sosyo-ekonomik açıdan iyi durumda olanokullardaki ögrencilerin bilimsel islem beceri düzeyleri diger okullara göre anlamlı bir sekildefarklı çıkmıstır. Diger taraftan 5. sınıf düzeyindeki ögrenciler programda belirtilen bilimselbeceri kazanım düzeyleri istenilen seviyenin çok altında çıkmıstır (%50'nin altında).Anahtar kelimeler: Bilimsel Süreç Becerileri, Fen Egitimi, Problem Çözme Becerisi
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine 5th grade primary school students? the levelof acquisition of science process skills. The acquisition levels of students? scienceprocess skills were compared with the gender and socio-economic factors. The designof study was based on the survey method and the sample of study was 130 female and158 male students selected from the province center of Usak at the 5th grade. The scaleof study to measure 5th grade students? science process skills was developed by theresearcher and the reliability coefficient of the scale was found 0.78 as Cronbach . Forthe validity of scale, the panel judges controlled the scale. In the result, when thescience process skills were evaluated for gender, the mean of 5th grade female studentswas higher than that of male students but this difference was not statistically significant.At the base of school environment selected from different socio-economic status, thestudents coming from better socio-economic school environment have significantlyhigher science process skill means than the students coming from low level socioeconomicschool environment. Additionally, 5th grade students could not attain thescience process skills at the desired level (below 50%).Key Words: Science Process Skill, Science Education, Problem Solving Skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPatolojitr_TR
dc.subjectPathologyen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerini edinebilme düzeyleri
dc.title.alternativeThe fifth grade primary school students' the level of acquisition of science processskils
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid9001034
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid229434


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess