Örgütsel güven ve örgütsel vatandaşlık davranışı
dc.contributor.advisor | Yücel, Cemil | |
dc.contributor.author | Samanci Kalayci, Gülden | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:49:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:49:52Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27403 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin görüşlerine göre,ilköğretim okullarındaki örgütsel güven ve örgütsel vatandaşlık davranışı arasındakiilişkiyi incelemektir.Araştırmada kullanılan ölçme araçları Yard. Doç. Dr. Cemil Yücel'in geliştirdiği?Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Anketi? ile Wayne K. Hoy ve Megan TschannenMoran(2003)'ın geliştirdiği ?The Omnibus T-Scale(Seçme T ölçeği)? dirFrekans, yüzde, ortalama, standart sapma, faktör, güvenilirlik, korelasyon,regresyon analizleri kullanılmıştır. Araştırmada örgütsel güvenin örgütsel vatandaşlıkdavranışı üzerinde etkisi olduğu; pek çok güven boyutunun örgütsel vatandaşlıkdavranışının boyutlarını etkilediği tespit edilmiştir. Güvenilir okul ortamına sahipöğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışı sergileme eğilimi gösterdikleri tespitedilmiştir. Örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindeki en etkili değişken öğretmenleringörev yaptıkları okullardaki çalışma süreleridir.Anahtar Kelimeler: Örgütsel güven , Örgütsel Vatandaşlık, lköğretim Okulları | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to explore the relationship between organizationaltrust and organizational citizenship behaviour in elementary schools according to theopinions of elementary school teachers.The scales used in the research are `Organizational Citizenship Behaviournstrument? developed by Advisor Assistant Proffessor Cemil Yücel, and `The OmnibusT-Scale? developed by Wayne K. Hoy ve Megan Tschannen Moran(2003).Frequency, percent, mean, standart deviation, factor, reliability, correlation,regression analyses were used. It was found that; organizational trust has an effect onorganizational citizenship behaviour, and most of the dimensions of trust has an effecton the dimensions of organizational citizenship behaviour. Teachers having trustingschool athmosphere tend to display organizational citizenship behaviour. The mosteffective variable on organizational citizenship behaviour is the lenght of service atschools teachers work.Key Words: Organizational Trust, Organizational Citizenship Behaviour, ElementarySchools | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Örgütsel güven ve örgütsel vatandaşlık davranışı | |
dc.title.alternative | Organizational trust and organizational citizenship behaviour | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 192314 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 205962 |