Show simple item record

dc.contributor.advisorGazel, Ahmet Ali
dc.contributor.authorEce, Bahriye
dc.date.accessioned2020-12-02T09:49:43Z
dc.date.available2020-12-02T09:49:43Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27383
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 12 Temmuz 2004'de Milli Eğitim Bakanlığı TalimTerbiye Kurulu tarafından hazırlanan Sosyal Bilgiler Programını öğretmen görüşleriçerçevesinde değerlendirmektir. Öğretmen görüşleri anket yoluyla elde edilmiştir.Araştırma, 2006-2007 öğretim yılında, Afyonkarahisar il merkezindeki 44ilköğretim okulunda dördüncü ve beşinci sınıfta görev yapan öğretmenler üzerindegerçekleştirilmiştir.Araştırmada kullanılan veri toplama aracı, kişisel bilgilerle ilgili altı soru ileSosyal Bilgiler programının kazanım, içerik, eğitim durumu ve değerlendirmeboyutlarına ilişkin 49 soru ve geleceğe yönelik 8 sorudan oluşmaktadır.Veriler, cinsiyet, sınıf, kıdem, mezun olunan okul, sınıf mevcudu ve öğrencilerinsosyo-ekonomik durum değişkenleri açısından analiz edilmiştir. Verilerin analizindearitmetik ortalama, frekans, yüzde, standart sapma, t-testi ve tek yönlü varyans analiz(ANOVA) testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, araştırmaya katılanöğretmenler genelde programı desteklemiştir. Ayrıca, Sosyal Bilgiler Programınınkazanım, içerik, eğitim durumu, değerlendirme ve geleceğe yönelik öneri boyutlarınailişkin öğretmen görüşlerinde deneklerin cinsiyet, sınıf, öğrencilerin sosyo-ekonomikdurumu arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this research is to evaluate Programee of Social Studies prepared byNational Education Ministry Commission of Trainning and Education on 6th April 2005through the point of teacher?s view. Sights of teachers have been obtained throughquestionnaire.The research, has been carried out on teachers teaching in class 4th and 5thgrade of Primary Schoo in 2006-2007 Education-Teaching Year.The means of collecting data consists of six questions related to personalinformation and forty-nine questions related to acquisition, content, condition ofeducation and evaluation and also eight questions concerned wiht future.Data have been analysed from variations of sex, class, grade, school graduatedfrom, quantitiy of class and social-economical situation of students. Aritmeticalavarage, frequency, percent, standert deviation, t-test and one-way (factor) ANOVA hasbeen used in analysis of datas. According to findings which was obtained teachers whoparticipated in research supported the programe in general Furthermore, resonablerelations have been found between views of teacher regarding acqusition, content,situation of education, evaluation and proffer related to next of Programme of SocialStudies and sex, class, social of economical position of subjects.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim birinci kademe 2005 sosyal bilgiler programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Afyonkarahisar İli örneği)
dc.title.alternativeThe evaluation of primary schoo first level 2005 social study curriculum according to teacher's optinions (A Sample of Afyonkarahisar)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid197315
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206188


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess