Öğretmenlerin öz-yeterlikleri ve örgütsel vatandaşlık davranışı
dc.contributor.advisor | Yalçın, Mustafa | |
dc.contributor.author | Ay, Bilgen | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:49:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:49:40Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27377 | |
dc.description.abstract | B u çalışmada, öğretmenlerin öz-yeterliklerinin örgütsel vatandaşlıkdavranışlarıyla ilişkisi incelenmiştir. Örgütsel vatandaşlık davranışı veöğretmenlerin öz-yeterlikleri arasındaki ilişki; örgütsel adalet, tükenmişlik veyabancılaşma gibi faktörler de hesaba katılarak incelenmiştir.Sonuçlara göre, öğretmenlerin öz-yeterlikleri örgütsel vatandaşlıkdavranışı üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir. Bununla birlikte örgütseladalet, tükenmişlik ve yabancılaşma da örgütsel vatandaşlık davranışı üzerindedoğrudan bir etkiye sahiptir.Anahtar Kelimeler: Öz-yeterlilik, örgütsel vatandaşlık davranışı, eğitimyönetimi, örgütsel davranış | |
dc.description.abstract | In this study, the relationship between teacher?s self-efficacy andorganizational citizenship behaviour is examined. The relationship betweenorganizational citizenship behaviour and teacher?s self-efficacy is examinedwhile same other factors such as organizational justice, exhaustion, alienationwere taken into account.Results show that teacher?s self-efficacy have direct effect onorganizational citizenship behaviour. In addition, organizational justice,exhaustion and alienation also have direct effect on organizational citizenshipbehaviour.Key Words: Self-efficacy, Organizational Citizenship Behaviour,Educational Administration, Organizational Behaviour | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin öz-yeterlikleri ve örgütsel vatandaşlık davranışı | |
dc.title.alternative | Teacher's self-efficacy and organizational citizenship behaviour | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 192373 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206015 |