dc.contributor.advisor | İbicioğlu, Hasan | |
dc.contributor.author | Avci, Umut | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:59:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:59:35Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/273718 | |
dc.description.abstract | 2ÖZETİŞLETMELERDE ÖRGÜTSEL ÖĞRENME-ÖRGÜTSEL PERFORMANSİLİŞKİSİ: KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE ÖRGÜTSEL ÖĞRENME-ÖRGÜTSEL PERFORMANS İLİŞKİSİNE YÖNELİK İNCELEMEUmut AVCISüleyman Demirel Üniversitesi, İşletme BölümüDoktora Tezi, 222 sayfa, Şubat 2005.Danışman: Doç. Dr. Hasan İBİCİOĞLUGünümüzde, çevresel değişimin hızının artması, küreselleşme eğilimleri ilebirlikte geleceğin daha belirsiz bir hal alması, işletmelerin sahip olduğu üretimfaktörlerinin değişmesine neden olmuştur. Bu değişim ile birlikte, bilgi en önemliüretim faktörü ve öğrenme ise, en geçerli rekabet aracı haline gelmiştir. Ancak,rekabetin iyice arttığı günümüzde, işletmelerin bireysel düzeyde öğrenmeyisağlaması yeterli olmamakta, tüm bireylerin katılımını öngören, sinerjik bir etkiyaratıp, örgütün rekabet yeteneğini arttıran örgütsel düzeyde öğrenmeye ihtiyaçduyulmaktadır. Rekabetin, diğer endüstrilerle birlikte turizm sektöründe de 1990'lıyıllardan sonra hızlı şekilde artması, turizm sektörü içinde yer alan konaklamaişletmelerinin öğrenme yeteneğinin üst düzeyde olmasını ve maksimum performansaulaşmalarını zorunlu kılmıştır. Bu tezde, Akdeniz Bölgesi'nde faaliyet gösteren beşyıldızlı otel işletmeleri ile I. sınıf tatil köylerinde örgütsel öğrenme yöneliminin nedüzeyde olduğu ve öğrenme ile örgütsel performans arasında ilişki olup olmadığıaraştırılmıştır.Çalışmanın kuramı, beş bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm giriş bölümüdür.İkinci bölümde, öğrenme ve öğrenme düzeyleriyle ilgili bilgiler aktarılmıştır. Üçüncübölümde, örgütsel öğrenme konusu, tanımı ve öğrenme süreci ile birlikte elealınmıştır. Dördüncü ve beşinci bölümlerde, performans, örgütsel performans vebunların örgütsel öğrenme ile ilişkileri incelenmiştir. Bu bölümlerde, örgütselperformans, finansal ve finansal olmayan boyutlarıyla açıklanmıştır.3Çalışmanın uygulama bölümünde, öğrenmede önem taşıyan altı değişkeniesas alan bir model oluşturulmuştur. Sonuçta, yönetimin tutumu, eğitim ve geliştirmefaaliyetleri ile açık fikirliliğin örgütsel öğrenmede önemli olduğu belirlenmiştir.Örgütsel öğrenme ile finasal olmayan performans arasında da (Çalışma YaşamKalitesi ve Yenilik) önemli bir bağlantı olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Öğrenme, Örgütsel Öğrenme, Performans, ÖrgütselPerformans, Konaklama Sektörü. | |
dc.description.abstract | 4ABSTRACTTHE RELATION BETWEEN ORGANIZATIONAL LEARNING ANDORGANIZATIONAL PERFORMANCE: AN INVESTIGATION ABOUT THERELATION BETWEEN ORGANIZATIONAL LEARNING ANDORGANIZATIONAL PERFORMANCE IN THE HOSPITALTY INDUSTRYUmut AVCISüleyman Demirel University, Departman of Business Administration,Ph.D, 222 Pages, February 2005.Assoc. Prof. Dr. Hasan İBİCİOĞLUIn recent years, environmental changes, globalization and uncertainty of thefuture, have severely influenced companies to change their production factors. Alongwith this transformation, information has become the most important productionfactor and learning has become the most acknowledged competition factor. However,competition has increased to such an extent that individual company learningopportunities are no longer adequate and that instead a system of organizationallearning is required to increase the ability of being competitive by creating synergy.Organizational learning is to be joined by all individuals. Like in other industries,competition in the hospitality industry has shown a steady increase since the 1990?s.Due to this fact, accommodation companies, one sector of the hospitality industry,had to increase their learning abilities to achieve maximum performance. In thisthesis, the level of organizational learning in five star hotels and first class holidayvillages in the Mediterranean region, and the relationship between learning andorganizational performance have been studied.The theoretic part of this thesis consists of five chapters. The first chapter isthe introduction. In the second chapter, information about learning, and the level oflearning have been reviewed. In the third section, organizational learning along withthe process of learning have been discussed. In the fourth and fifth chapter, thesubject of organizational learning, performance and their relation with organizational5learning have been examined. In these chapters, financial and non-financial aspectsof organizational performance have been described.In the application section of the study, a model consisting of six importantbasic variables of the learning process has been created. In the final part it has beenshown that, management behavior, learning and educational activities and openmindedness are important factors of organizational learning. It has also beendetermined that there is an important relation between organizational learning andnon-financial performance (Quality of Work Life and Innovation).Keywords: Learning, Organizational Learning, Performance, OrganizationalPerformance, Hospitality Industry. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | İşletmelerde örgütsel öğrenme-örgütsel performans ilişkisi: Konaklama işletmelerinde örgütsel öğrenme-örgütsel performans ilişkisine yönelik inceleme | |
dc.title.alternative | The Relation between organizational learning and organizational performance: An investigation about the relation between organizational learning and organizational performance in the hospitalty industry | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 151517 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 188187 | |
dc.description.pages | 222 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |