Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkmen, Lütfullah
dc.contributor.authorAkar, Ülkü
dc.date.accessioned2020-12-02T09:49:37Z
dc.date.available2020-12-02T09:49:37Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27369
dc.description.abstractBu araştırma sınıf öğretmeni adaylarının bilimsel süreç becerileri ve eleştireldüşünme beceri düzeyleri ve bu iki beceri alanı arasındaki ilişkinin belirlenmesiamacıyla yapılmıştır. Araştırma Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören224 sınıf öğretmenliği bölümü öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmadabilimsel süreç becerilerini ölçmek için TIPS II (Bütünleşik Bilimsel Süreç Becerileritesti), eleştirel düşünme için ise CEDTDX (Cornell Eleştirel Düşünme Testi Düzey X)kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar öğretmen adaylarının bilimsel süreçbecerileri ve eleştirel düşünme beceri düzeylerinin istenilen düzeyde olmadığınıgöstermektedir. Araştırmada bilimsel süreç becerileri ve eleştirel düşünme becerileriarasında zayıf bir ilişki tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının bilimsel süreç ve eleştireldüşünme beceri düzeyleri üzerinde bazı değişkenlerin farklılığa yol açtığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Öğretmen adayları, Bilimsel süreç becerileri, TIPS 2,Eleştirel düşünme becerileri, Cornell Eleştirel Düşünme Testi Düzey X
dc.description.abstractThis study was carried out to determine the student teachers? levels of scientificprocess skills and critical thinking skills and the relationship between them. The sampleof the study consisted of 224 student teachers studying elementary at Uşak University.In this study, TIPS II was used to explore the level of scientific process skills andCornell Critical Thinking Test Level X was employed to determine the level of CriticalThinking Skills of the student teachers.The analysis of the data suggests that the level of scientific process skills andcritical thinking skills of student teachers are not at a desirable level. There is a lowlevel relationship between scientific process skills and critical thinking skills of studentteachers. Some variables caused a differentiation in the levels of scientific process skillsand critical thinking skills of student teachers.Keywords: Student teachers, Scientific Process Skills, TIPS 2, Critical Thinking Skills,Cornell Critical Thinking Test Level Xen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri ve eleştirel düşünme beceri düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between student teachers' scientific process skils and critical thinking
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid197306
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206181


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess