Show simple item record

dc.contributor.advisorBayraklı, Hasan Hüseyin
dc.contributor.authorTaytak, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-02T09:49:29Z
dc.date.available2020-12-02T09:49:29Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27348
dc.description.abstractYapılan çalışmada, özel okulların vergiler ve vergi teşvikleri karşısındakikonumları tespit edilmiş ve bu kurumların eğitim sistemindeki paylarının artırılmasında,vergisel teşviklerin arttırılmasının gerekliliği ortaya konulmaya çalışılmıştır.Kurumların vergi teşvikleri karşısındaki konumlarının tespiti ile vergi teşviklerininarttırılmasının bu kurumlar üzerinde nasıl bir etki yapacağı anket yöntemiylebelirlenmeye çalışılmıştır.Birinci bölümde özel öğretim kurumlarının tanımı ve özellikleri üzerindedurulmuş ve resmi öğretim kurumları ile özel öğretim kurumlarının türleri hakkındabilgiler verilmiştir. Ayrıca özel öğretim kurumları, tarihsel gelişim açısından da elealınmıştır.kinci bölümde öncelikle eğitim hizmetinin kamusal mal ve hizmetleriçerisindeki yeri belirlenmiştir. Daha sonra devletin eğitim hizmeti sunma gerekçeleriüzerinde durulmuş ve eğitim harcamalarının kamu ekonomisi üzerindeki yükü ortayakonulmaya çalışılmıştır.Üçüncü bölümde özel okulların tabi oldukları vergi türleri ve uygulamalarıhakkında bilgiler verilmiştir. Ayrıca, özel okullara yönelik daha önce uygulanan vegünümüzde de uygulanmakta olan vergisel teşvikler hakkında açıklamalar yapılmıştır.Dördüncü bölümde ise Ege bölgesinde yer alan özel okullara yönelik yapılananket çalışmasının sonuçları irdelenmiştir. Uygulama ve gözlemler neticesinde özelokullara yönelik teşviklerin yetersiz olduğu ve bu teşviklerden de kurumların tamanlamıyla yararlanamadıkları saptanmıştır. Ayrıca, kurumların sayılarının arttırılmasıiçin yeni vergisel teşviklerin getirilmesi ve bu teşviklerin amacına ulaşabilmesi içinkurumlara profesyonel desteklerin sağlanması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis study evaluates the private head-start, elementary and secondaryeducational institutions in Turkey with respect to taxes and tax incentives and analyzesthe importance of tax incentives to increase the share of the private schools. Using asurvey technique this study determines the position of these institutions against taxincentives and likely effects of some increase in tax incentives.In the first part, the definition of private educational institutions is given andtheir features are discussed. This part also deals with the types of public and privateeducational institutions and provides a historical developments in private schools inTurkey.In the second part, privously, the meaning of educational service in public onservices, has been defined. Later on, it has been bring up the supply of efencial ineducation services and it has been expalined that the efect of educational service inpublic economics.In the third part, the tax types faced by these institutions and their applicationsare reviewed. Tax incentives given to private schools in the past and those of today areother subtitles discussed in this part.In the fourth part, the findings of interview gathered from the private schools ofdifferent levels in Aegean Region are discussed. It is found via interviews andobservation that tax incentives given to private schools are inadequate and that theycould not benefit from these incentives fully. It is also concluded that to increase thenumber of these institutions new tax incentives should be introduced and that for theincentives to succeed professional help to these institutions should be provided.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectHukuktr_TR
dc.subjectLawen_US
dc.titleTürkiye`de özel okul öncesi eğitim, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarının vergiler ve vergi teşvikleri karşısındaki konumu (Ege bölgesi uygulama sonuçları)
dc.title.alternativeThe private head start, elemantary and secondary educational institutions in Turkey and taxes and tax incentives (Aegen region case)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMaliye Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid201887
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206601


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess