İlköğretim 5.sınıf 2005 matematik programının öğretmen, yönetici ve ilköğretim müfettişleri görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Çakır, Mehmet Ali | |
dc.contributor.author | Akça, Sema | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:49:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:49:27Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27344 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, 2005-2006 eğitim öğretim yılında uygulamaya konulan 5. sınıfMatematik dersi öğretim programı, öğretmen, yönetici ve ilköğretim müfettişlerinin görüşleridoğrultusuna değerlendirilmiştir. Araştırma, Afyonkarahisar il merkezinde bulunanilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenleri, yöneticiler ve ilköğretim müfettişlerinelikert tipi değerlendirme ölçeği uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonundaaraştırmaya katılanlar Matematik programı ile ilgili genel anlamda olumlu olduğuna dairgörüş bildirmişlerdir. Ölçek maddelerine verilen cevapların ortalamalarının 3'ün üzerindeolduğu görülmüştür. Araştırmaya katılanların görüşleri incelendiğinde puan ortalamalarındacinsiyet ve görev dağılımı değişkenlerine göre anlamlı fark görülmediği ortaya çıkmıştır.Kıdem değişkenine göre toplam puan ortalamaları incelendiğinde anlamlı bir farkbulunmuştur. Bu farkın 6-10 yıl ile 16-20 ve 21 yıl üzeri kıdeme sahip olanlar arasında olduğugörülmüştür. Araştırmaya katılanlar arasından programla ilgili olarak mesleki kıdemaçısından en olumlu görüşün 16-20 yıl kıdeme sahip olanlara ait olduğu belirlenmiştir.Öğrenim durumu değişkenine göre toplam puan ortalamaları incelendiğinde önlisans ve lisansmezunları arasında anlamlı bir fark görülmüştür. Önlisans mezunlarının en olumlu görüşesahip oldukları belirlenmiştir. Araştırmaya katılan lisans mezunlarının ortalamalarınındiğerlerine göre daha düşük olduğu belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Matematik, Matematik programı, Matematik öğretimi | |
dc.description.abstract | In this work, the applicability of the current mathematics program applied first in2005-2006 educational year as well as its aim, content, and level of education wereevaluated. Study has been done in primary schools located at Afyonkarahisar?s provincecenter, on teachers employing in 5th classes of these schools, headmasters, and inspectors,using a likert-type (from 1 to 5) questionnaire. The participants first attended to thisresearch reported that they have generally a positive point of view about the program butthey have still some problems. Nevertheless, all reported average scores were up to â¥3.According to the results, it has been shown that there is no meaningful relationshipbetween the sex and occupation regarding to the average score. There are meaningfuldifferences between the seniority years. These years are 6-10 years, and 16-20 and up to 21years. The most positive opinion about the program was seen in participants who have 16-20 seniority years. Significant difference between low and high educational level wasobserved, and the participants who have a low educational level reported their positiveopinion while it is found that the participants who have a high educational level have alower score in average.Keywords: Mathematics, Mathematics program, Mathematics education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 5.sınıf 2005 matematik programının öğretmen, yönetici ve ilköğretim müfettişleri görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of the 5 th primary school 2005 mathematics curriculum considering the opinion of teachers, headmasters and inspectors | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 201896 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206605 |