Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkmen, Lütfullah
dc.contributor.authorErcan, Semra
dc.date.accessioned2020-12-02T09:49:27Z
dc.date.available2020-12-02T09:49:27Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27343
dc.description.abstractBu araştırmanın Uşak ilinde ilköğretim kurumlarında görev yapan 4. ve 5. sınıföğretmenlerinin bilimsel işlem beceri düzeylerini ve fen bilgisi öz-yeterliliklerini ortayakoymak, çeşitli değişkenler açısından incelemek ve öğretmenlerin bilimsel işlembecerileri ile öz-yeterlilik düzeylerini karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. AraştırmaUşak ilinde görev yapan 154 sınıf öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanınamacına ulaşmak için ?Bilimsel işlem beceri testi II? ve ?Fen bilgisi öz-yeterlikanketi? ile veriler elde edilmiştir.Araştırmada elde edilen sonuçlar öğretmenlerin bilimsel süreç becerinin ortadüzeyde olduğu, kıdem arttıkça BSB düzeylerinin arttığı, genç öğretmenlerin 31 yaşüstü öğretmenlerden ve köyde görev yapan öğretmenlerin diğer yerleşim merkezlerindegörev yapan öğretmenlerden daha üst düzeyde bilimsel süreç becerisine sahip olduğugörülmüştür. Öğretmenlerin cinsiyetleri, okuttukları sınıf düzeyleri, mezun olduklarıokulun BSB düzeyleri üzerinde bir etkisi bulunmamaktadır. Öğretmenlerin fen bilgisiöz-yeterliliğinin ise ele alınan tüm değişken açısından bir farklılık göstermediğisonucuna varılmıştır. Son olarak da sınıf öğretmenlerinin bilimsel süreç becerileriylefen bilgisi öz-yeterlilik düzeyleri arasında zayıf düzeyde de olsa anlamlı bir ilişkininolduğu görülmüştür (r=0,21).Anahtar Kelimeler: Bilimsel Süreç Becerileri, Fen Bilgisi Öz-yeterliği, SınıfÖğretmenliği, Fen Bilgisi Eğitimi
dc.description.abstractThe purpose of research was to investigate and compare the 4th and 5th gradeelementary school teachers? scientific process skills and scientific self-efficacies withseveral independent variables. The sample of this study was 154 4th and 5th gradeelementary school teachers. Scientific Process Skill Test II and the Questionnaire ofScientific Self-efficacy were employed to measure the scientific process skills and selfefficacies of the sample of elementary teachers.After analyzing the data, the results show that elementary teachers have mediumlevel scientific process skills. Additionally, newly beginner elementary teachers and theelementary teachers who have been working in village schools have significantly higherscientific process skills than those elementary teachers who are older than 31 years oldand those elementary teachers who have been working in urban elementary schools.The scientific process skills of elementary school teachers statistically do not indicateany significant differences based on the gender of elementary teachers, the grade levels,and the school in which they graduated to become an elementary school teacher. Thescientific self-efficacies of elementary teachers statistically do not present anysignificant mean difference based on the variables mentioned above. However, there isa weak relationship between elementary teachers? scientific process skills and self-efficacies even though the Pearson correlation coefficient is statistically meaningful(r= 0,21).Key Words: Scientific Process Skills, Scientific Self-efficacy, ElementaryTeaching, Science Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin bilimsel süreç beceri düzeyleri ile fen bilgisi öz-yeterlik düzeylerinin karşılaştırılması (Uşak ili örneği)
dc.title.alternativeComparing elementary teachers' scientific process skills and scientific self-efficacy levels: As a sample of Usak province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid201900
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206606


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess