Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzav, Lütfi
dc.contributor.authorDemirelli, Taner
dc.date.accessioned2020-12-02T09:49:26Z
dc.date.available2020-12-02T09:49:26Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27342
dc.description.abstractManisa'ya bağlı bir ilçe olan Kula, Ege Bölgesi'nin ç Batı Anadolu Bölümü'nde yeralmaktadır. lçe ile ilgili olarak kırsal yerleşmeler ve eğitim alanında detaylı bilimselaraştırmalar yeterince yapılmamıştır. Bu durum araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır.Araştırmada Kula'daki kırsal yerleşmeler ve eğitim faaliyetleri nedensellik, sebep-sonuç, dağılım gibi bilimsel ilkeler dikkate alınarak açıklanmaya çalışılmıştır. Kula'nın genelözellikleri de ele alınarak, kırsal yerleşmeler ayrı ayrı incelenmiştir. Özellikle 2006-2007Eğitim-Öğretim yılında Kula'da eğitimin dağılımı, bilimsel araştırma yolları kullanılarakincelenilmeye çalışılmıştır.lçe ile ilgili inceleme yapılırken basılı kaynaklar, istatistik verileri ve yerinde yapılangözlemlerden yararlanılmıştır. 2006-2007 Eğitim-Öğretim yılı bilgi ve istatistikleri Kula lçeMilli Eğitim Müdürlüğü'nden temin edilmiştir. Kırsal yerleşmeler ise tek tek gezilerekincelenmiştir.Yapılan çalışma sonucunda Kula'da eğitimin istenilen ölçüde gelişmediğibelirlenmiştir. Kırsal yerleşmelerde ise çeşitli sorunların yaşandığı görülmüştür. Araştırmasahasının topografik yapısı ve kırsal yerleşmelerin fazla sayıda ve dağınık olması hemilköğretimi zorlaştırmakta hem de ortaöğretime talebi düşürmektedir.
dc.description.abstractKula is a district of Manisa. It is in the middle-west Anatolian Region in Turkey.There hasn?t been made enough detailed scientific research in the field of education and thevillages about the district. This case forms the main purpose of the research.In the research, villages and education in Kula has been tried to be explainedconsidering scientific principles such as causality, cause-result and the dispersion principles.Considering the general characteristics of Kula and the villages have been mainly examined.Especially in 2006-2007 educational year, the dispersion of education Kula has been tried tobe examined by using scientific research methods.While examining the district, printed sources, statistics information and theobservations that are made in suitable places have been used. Information and statistics about2006-2007 educational year has been provided from the Kula District Administration ofEducation. The villages have been examined by walking around them.As a result of the research, it has been found out that the education in Kula hasn?tdeveloped as much as people expected. It has been seen that there were some problems in thevillages. The topographic sturucture of the researh field and large amount of dispersed villagesettlement has been got difficult the primary education and decreaset the demand for thesecondary education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectCoğrafyatr_TR
dc.subjectGeographyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleKula`da kırsal yerleşmeler ve eğitimin dağılımı
dc.title.alternativeThe villages and the distribution of education in Kula
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid201902
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206607


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess