İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime servetinin belirlenmesi (Uşak / Sivaslı örneği)
dc.contributor.advisor | Çifci, Selcen | |
dc.contributor.author | Duru, Kadir | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:49:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:49:25Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27340 | |
dc.description.abstract | Bu çalısmada, Usak ili Sivaslı ilçe merkezinde bulunan dört ilkögretim okulunun(31 Agustos lkögretim Okulu, Cumhuriyet lkögretim Okulu, Muammer Yazganlkögretim Okulu, Atatürk lkögretim Okulu) 5. sınıfında okuyan 114 ögrencinintamamının yazılı anlatımdaki aktif kelime servetleri incelenmistir.Adı geçen okullardaki 5. sınıf ögrencilerinin yazılı anlatımlarındaki aktif kelimeservetlerini belirleyebilmek için, ögrencilere üç türde (anı, otobiyografi, serbest konulu)yazılı anlatım yaptırılmıs ve alınan 342 adet yazılı doküman bilgisayar ortamınaaktarılarak ögrencilerin kullandıkları kelimeler degerlendirilmistir. Bu degerlendirmesonucunda, toplam 28506 kelime ve 2173 çesit kelime kullanıldıgı tespit edilmis ve ençok kelimenin serbest konulu türde, en az kelimenin ise otobiyografi türündekullanıldıgı görülmüstür. Bunun yanında, yazılı anlatımda kız ögrencilerin erkekögrencilerden daha fazla kelime kullandıkları belirlenmistir.Çalısmamızın sonucunda, türlere ve cinsiyetlere göre kelime listeleriolusturulmus, bu listelerde geçen kelimelerle daha önce bu alanda yapılmıs HayriyeÜnsal'a ait ?lkögretim 5. ve 8. Sınıflar le Ortaögretim 11. Sınıfların SözlüAnlatımdaki Aktif Kelime Hazineleri / Afyon Merkez Örnegi? adlı çalısma ve MustafaÇıplak'a ait ?Usak Merkez lkögretim 5., 8. ve 11. Sınıfların Yazılı Kelime HazinesininBelirlenmesi? adlı çalısmanın listelerindeki kelimeler karsılastırılarak ortakkelimelerden olusan listeler hazırlanmıstır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is identification of active vocabularies on writingexpressing on 114 students who are at 5th class in Sivaslı in Usak. In our study 342subjects were evaluated according to their branches (memory, autobiography, freesubject) on 114 students in Sivaslı.In the study, 28506 vocabularies were found in 342 writing composition. 2173words of 28506 words are different words and 26333 words are repeated words of thesewords. Of these 28506 words are sequenced like this: Memory is 9917 words, 7964 isautobiography, 10625 free words.Those words used are: 1084 words are memory, 873 words are autobiographyand free words are 1560 words.In written compositions, we saw the words in free words mostly. Autobiographyis the least given word and the most different. So, the students prefer free words. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime servetinin belirlenmesi (Uşak / Sivaslı örneği) | |
dc.title.alternative | Identification of active vocabulary on writing expressing of secondary school's 5th class(example of Uşak / Sivasli) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9008183 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 209027 |