Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Özer
dc.contributor.authorAkar, Ekrem
dc.date.accessioned2020-12-02T09:49:17Z
dc.date.available2020-12-02T09:49:17Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27320
dc.description.abstractBu arastırmanın temel amacı; lkögretim Sosyal Bilgiler Ögretmenligi Son SınıfÖgrencilerinin Ögretmenlik Meslegine Verdikleri Degeri Ve Mesleki Yeterlilikleri üstdüzeye çıkarabilmeleri konusunda karsılasılan problemleri Usak Üniversitesiögrencilerinin görüsleri dogrultusunda tespit ederek, bu problemi ortadan kaldırmak içinneler yapılabilecegini ortaya koymaktır.Arastırmanın çalısma evrenini Usak ilinde yeni kurulan Usak Üniversitesinde2006-2007 egitim ögretim yılında ögrenim hayatlarının son yılını yasayan SosyalBilgiler Ögretmenligi Bölümü Son Sınıf ögrencileri olusturmaktadır.Ögrencilere 50 sorudan olusan bir anket uygulanmıstır. Anket üç bölümdenolusmaktadır. Birinci bölüm ögretmenlerinin kisisel bilgilerini, ikinci bölümögrencilerin konu ile ilgili tutumlarını ölçmeye yönelik sorular içermektedir. Üçüncübölüm ise ögrencilerin problemi çözmek için görüslerini ögrenmek ve mevcut durumutespit etmek amacıyla hazırlanmıstır.Anket sonuçları bilgisayarda SPSS 15.0 istatistik programı yardımıyla frekans,yüzde, t ve f testi teknikleri kullanılarak çözümlenmistir. Çoklu varyasyon (Anlamlılık) testlerinde a:0.05 düzeyi esas alınmıstır.Arastırma sonucunda Sosyal Bilgiler Ögretmenligi son sınıf ögrencilerininmeslek hayatlarında daha duyarlı ve yeterli bilgiye sahip olabilmesi anket sorularındakitutum ve görüslerle ortaya konulmus ve çözüm önerileri getirilmeye çalısılmıstır.
dc.description.abstractThe main goal of this research is to determine the value, which the students ofprimary school social sciences teaching department have for teaching profession, theirprofessional adequecy and the problems they confront while increasing this value bytaking into account the opinions of students of Usak University and to clarify what to doto prevent these problems.A fifty-question survey has been applied to senior students of Primary SchoolSocial Sciences Department of Usak University which has been just founded, in 2006-2007 education year in Usak city universe.The survey has three parts. The first part involves department teachers? personalinformation and the second part involves the questions which measure students?attitudes to the subject. The third part has also been prepared to learn the students? ideasto solve the problem and determine the existing situation.The results of the survey has been resolved by the help of SPSS statisticsprogramme at computer by using frequency, per cent, t and f test techniques. a:0.05level has been taken into account at multiple variation (meaningness) tests.As a consequence of the research it has been brought about that the seniorstudents of Primary School Social Sciences Department to be more sensible and tohave adequate information at their vocational life by the attitudes and ideas at thesurvey and tried to present suggestions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim sosyal bilgiler öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine verdikleri değer ve mesleki yeterlilikleri (Uşak örneklemi)
dc.title.alternativeThe value that the students of primary school social sciences teaching department have for teaching profession and their professional adequecy (Uşak example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9011794
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid211701


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess