Show simple item record

dc.contributor.advisorOrtak, Şaban
dc.contributor.authorAvci, Necmettin
dc.date.accessioned2020-12-02T09:49:15Z
dc.date.available2020-12-02T09:49:15Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27314
dc.description.abstractOkul yasamında törenlerin bazı degerler ve davranısların kazandırılmasında çokbüyük önemi ve katkısı oldugu muhakkaktır. Bu degerler milletleri millet yapan enküçük yapı taslarının özünde olması gereken degerlerdir. Bu kazanıma giden en büyükköprü de ulusal bayram kutlamaları ve törenleridir. Bu önem arastırmacıyı, resmibayram ve törenlerin kutlanma sekilleri ile ilgili ögretmenlerin ve ögrencileringörüslerinin ve tutumlarının degerlendirilmesi yönünden arastırılmasına yöneltmistir.Arastırma da öncelikle törene iliskin genel bilgiler verilmis, ardından okuldadüzenlenen törensel etkinliklerin degerlendirilmesine yardımcı olacak kavramlar,olusumlar ve ölçütler ortaya konmustur.Arastırma verileri, Afyonkarahisar ilinin merkeze baglı okulları ile kırsalkesimdeki okullardan rastgele seçilerek, toplam 11 ilkögretim okulundaki 8. sınıfögrencilerine ve ögretmenlere uygulanan 34 maddelik anket formu ile toplanmıstır.Ayrıca, ankette, ögretmen ve ögrencilerin ulusal bayram günlerinde düzenlenen tören vediger kutlama etkinlikleri ile ilgili önerilerini yazabilecekleri bölüm ayrılmıstır.Arastırmada ulasılan bulgular, ulusal bayram günlerinin kutlanmasında birlikteliginsaglanamadıgını, belli baslı ögrenciler dısında etkin bir görev dagılımınınyapılamadıgını, genellikle resmi törenlerle yetinildigini ve bu nedenle oyun çagındaolan çocuklara bu törenlerin sıkıcı geldigini, bugünkü çerçevelerinde düzenlenentörenselliklerin amaçlarına tam olarak ulasamadıklarını ortaya koymustur. Bu nedenle,ulusal bayram günlerinin resmi törenler dısında ögrenci, ögretmen ve halkın etkinkatılımının saglanabilecegi, ilgi ve beklentilerine cevap verebilecek sekilde degisiktörensel etkinliklerin düzenlenerek, senlik havasında kutlanması önerilmektedir.
dc.description.abstractIt is certain that the ceremonies in school life has a great effect and importanceon gaining cultural values and behaviours. These cultural values are the fundamentalvalues in the base structural properties of nations to become real nastions. Thus thegreatest bridge towards the success is the celebration of national festivals andceremonies. This importance directs researcher to researh and evaluate the effect ofcelebration style of offıcial festivals and ceremonies by teacher?s and student?s point ofview.In the research, firstly general information about ceremonies has been given,then, criterion helping the evaluation of ceremonial activities in school has been placed.Afterwards, national festival ceremonials, festivalisation of national days and recentactivities and ceremonies have been analysed as a summary.Research data have been collected by forms specially designed for teachers andstudents randomly selected from 8th degree classes of 11 primary schools located atAfyonkarahisar?s city center and pastoral zone. Furthermore, in form, a space for thesuggestion of teachers and students about celebration activities held on national festivaldays have been placed. Researches has shown that a unity can?t be established duringthe days of national festivals, except for some selected students, there is no activespecial dispersion of duty made, generally contentation by official celebrations and thusfor the children at the age of play have been bored of these celebrations, and finallyresearches put forward that purpose of the arrenged ceremonies hasn?t been exactlysucceeded. Because of this reason, there is a suggestion of celebration of nationalfestival days especially for students, teachers and people by arranging interestingactivities to attract people to this celebrations as real festivals.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleResmi bayram ve törenlerin kutlanma şekilleri ile ilgili öğretmen ve öğrenci görüşleri üzerine bir değerlendirme (Afyonkarahisar ili örneği)
dc.title.alternativeAn evaluation on the celebration style of official festivals and ceremonies by teachers and student?s point of view ( case of Afyonkarahisar)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9015883
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid209007


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess