Show simple item record

dc.contributor.advisorOcak, Gürbüz
dc.contributor.authorKaraca, Nezahat Hamiden
dc.date.accessioned2020-12-02T09:49:02Z
dc.date.available2020-12-02T09:49:02Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27286
dc.description.abstractAraştırma; ?İlköğretim Hayat Bilgisi Ders Kitaplarının 2005 Hayat Bilgisi Ders Program'ında Yer Alan Becerilerine Uygunluk Düzeyinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi?ni belirlemek amacıyla yapılmıştır.Afyon ilinde görev yapan öğretmenler araştırmanın çalışma evrenini ve bu evrenden basit tesadüfi örnekleme yoluyla seçilmiş olan Hayat Bilgisi dersini okutmuş/okutan 194 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmuştur.?İlköğretim Hayat Bilgisi Ders Kitaplarının 2005 Hayat Bilgisi Ders Programında Yer Alan Becerilerine Etkisine İlişkin Öğretmen Görüşleri?ni belirlemek için araştırmacı tarafından hazırlanan 39 soruluk anket formu kullanılmıştır. Araştırma sonunda her bir anket sorusundan elde edilen verilerin toplam puanlarının ortalamaları alınarak, bu ortalamalara değişkenlere uygun olarak ilişkisiz örneklemler t-test (İndependent Samples T Test) ve tek faktörlü varyans analizi (one-way anova) uygulanmıştır. Anketten elde edilen sonuçlar, tablo ve şekiller üzerinde düzenlenerek yorumlanmıştır.Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: ?İlköğretim Hayat Bilgisi Ders Kitaplarının 2005 Hayat Bilgisi Ders Programında Yer Alan Becerileri Uygunluk Düzeyinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi? adlı çalışmada çeşitli değişkenler (hayat bilgisi ders kitabını inceleme düzeyi, katıldığınız seminerlerin mesleki anlamda kazandırdığının değerlendirilmesi) açısından anlamlı farklılık bulunmuştur. Öğretmen görüşlerine göre, ders kitapları genel ve özel becerileri kazandırmada etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe goal of this search is to identify the effect of the course books of primary school in natural science in the natural science course program in 2005The universe of this research is made via selecting simple random sampling of 194 teachers who lecture natural science courses.In this research, researcher has used the questionnaire which contains 39 questions that has been prepared to identify the opinions of teachers related to effects of course books of primary school in natural science in natural science course program in 2005. At the end of the research, the score which is calculated by summing each questions of questionnaire and averaging this total. Then one factor vary analysis of variance (one-way anova) and independent samples t test are applied to those averages convenient to variables. The results of questionnaire are interpreted by using shapes and tables.As a result of this study: there is mean difference found between two variables considering ( which level of investigation of natural science course book and duration of seminar evaluation of obtained occupational knowledge via participating seminar,) Furthermore, the study show that base on the views of teachers natural science course books are efficient on the acquisition of general and particular skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim hayat bilgisi ders kitaplarının 2005 hayat bilgisi ders programında yer alan becerileri uygunluk düzeyinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe assesmend of relevant levels of the skills of primary natural science coursebooks in the year of 2005 natural science programme based on the views of teachers case of Afyonkarahisar
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid310431
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid219828


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess