İlköğretim 5. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki edebi metinlerin çocuk edebiyatı ölçütlerine göre değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Uçan, Mehmet Hilmi | |
dc.contributor.author | Telli, Ayşe Gökçen | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:48:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:48:58Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27277 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada 5. sınıf Türkçe kitaplarındaki edebi metinler incelendi. Bu ders kitapları arasından Mustafa AKINCI, Halil ASLANTAŞ, Mehmet AZİM'in Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulunun 18/07/2005 tarih ve 247 sayılı kurul kararı ile 2005-2006 öğretim yılından itibaren 5 (beş) yıl süre ile ders kitabı olarak kabul edilen Türkçe kitabı random usulüyle seçilmiştir.Ders kitabındaki edebi metinler, konu alanı ders kitabı inceleme kılavuzları örnek alınarak değerlendirilmiştir.Bu çalışmada da çocuğun nasıl bir edebiyat istediği sorgulanmıştır. Önce çocuğun kim olduğu ile ilgili araştırmalar yer almaktadır. Sonra da çocuk edebiyatının tarihi, tanımı, önemi, niteliği ortaya konulmuştur ve çocuk edebiyatı ile ilgili ölçütlere ulaşılmıştır. Bu çalışmalar birinci bölümde yer almaktadır. İkinci bölümde, oluşturulan ölçütlere göre metinler incelenmiştir. Son bölüm de ise genel değerlendirme yapılmış ve araştırma bir sonuca bağlanmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study the literary texts are analysed in fifth class Turkish lesson books. This books are chosed with random methods through Mustafa AKINCI, Halil ASLANTAŞ, Mehmet AZİM?s lesson books which is take on board a lesson books for five years as from 2005-2006 education year with Ministry of National Education Training-Dressing Committee 18/07/2005/ date and no 247 committee decision.The Literary texts in lesson book are analysed to fallow lesson books analysed gudiebook.This study consist of three chapter. In first chapter literature in history and child literaure are analysed. Types of child literature and qualification requirements of these types are determined. In second chapter texts of analysed books are evaluated in accordance with the qualification requirements in child literature types. In third chapter general evaluatoin is done and carried a conclusion | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 5. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki edebi metinlerin çocuk edebiyatı ölçütlerine göre değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation the literary texts in primary education 5 class Turkish lesson books according to child literature criterion | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 312151 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 220254 |