Show simple item record

dc.contributor.advisorTutsak, Sadiye
dc.contributor.authorYüce, Caner
dc.date.accessioned2020-12-02T09:48:53Z
dc.date.available2020-12-02T09:48:53Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27264
dc.description.abstractMustafa Kemal kurduğu Yeni Türk Devletinde demokratik rejimin en önemli unsurlarından olan düşünce özgürlüğünü savunulmuştur. Bu amaçla 1923?1930 yılları arasında iki parti kurularak çok partili hayata geçilmek amaçlanmıştır. Ancak iki parti de Cumhuriyet'e karşı yönelimlerin merkezi olmuş ve kapatılmıştır. İki girişimin başarısız olması üzerine çok partili hayat denemelerine 1946 yılına kadar ara verilmiştir. 1946 yılında demokrasi söylemiyle kurulan DP, 1950 seçimlerini kazanarak yönetimi ele geçirmiştir. Değişim ve gelişimin temel dayanağı olan eğitim, DP idaresinde CHP döneminden farklı bir şekle bürünmüştür. Bu çalışma bu farklılıkları ortaya koyarak, farklı bakış açılarından 1950 ? 1960 yıllarındaki eğitimi incelemiştir. Eğitimin bir süreç içinde değerlendirilmesi zorunluluğundan, DP iktidarından önce eğitim ana hatları ile ele alınmış, DP'nin kurmak istediği sistem tarihsel süreç içinde ortaya konulmuştur.
dc.description.abstractMustafa Kemal defended thought freedom tahat was one of the most important elements of democratic regime in new Turkısh Goverment tahat he founded. For that purpose, two political parties had been founded and it was aimed that every ideas would be disputed by means of adopting a multypartied life. Howower those two parties had been the center of orientations against the Republic so they had been closed. Because of the fact that those two attemps were unsuccessful, it was discontinued to pass on the multypartied life style until 1946. Education that was basic support of change and development had taken a more differnt from under DP?s administration than CHP?s term. This study examined the educational system between 1950 and 1960 from differnts in educational area in DP?s term. Fort he fact that it is an obligation to scrutinize tha education in a process, the education had been dealt with basic lines and the system that DP had wanted to set was put forward in a historicial process.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleDemokrat Partinin eğitim politikası ve Cumhuriyet Halk Partisinin muhalefeti.
dc.title.alternativeDemokrat Party's education policy and opposite of Cumhuriyet Halk Party.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTarih Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid312817
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid220069


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess