Show simple item record

dc.contributor.advisorUçan, Mehmet Hilmi
dc.contributor.authorSomuncu, Selim
dc.date.accessioned2020-12-02T09:48:52Z
dc.date.available2020-12-02T09:48:52Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27262
dc.description.abstractBu çalışmada Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2005 yılında yürürlüğe giren Türkçe öğretim programına göre hazırlanan 7. sınıf Türkçe ders kitabındaki edebî metinler, temel evrensel değerler açısından inceleniyor. Çalışmada bu metin incelemelerine geçmeden önce edebiyat ve eğitim bağlamında edebî metinler eğitsel açıdan değerlendirilip bu bağlamda kavramsal bilgiler sunuluyor. Sonrasında evrensel değer ağırlıklı kuramsal bilgiler verilerek, kavramsal ve disipline edilmiş bir çerçevede konuya temas ediliyor. Bu bilgilerin ardından temel evrensel değerler üzerinde teker teker duruluyor. Sonrasında ise kitaptaki metinlere geçilerek önceki bölümlerde verilen bilgilerin ışığında metinlerin okuması yapılıyor. Bu metinler evrensel değerler açısından değerlendirildiği gibi edebî ve sanatsal çerçevede de değerlendiriliyor. Hem kuramsal açıdan tartışmaların hem de metin incelemelerinin yapıldığı çalışmada konu bu incelemelerle özelleştiriliyor. Çalışmada eğitimde edebî metinlerin genel anlamda değer kazandırma, özelde evrensel değerleri kazandırma açısından ne derece öneme sahip olduğunun tespiti yapılmaya çalışılıyor.
dc.description.abstractIn this study literary context in the Turkish lesson book which prepared according to Turkish teaching book program which released by Ministry of National Education in 2005 has been analyzed by point of basic universal values. Before analyzing context some literary text which is compatible with literature and education was evaluated as educational and presented conceptual knowledge. After that theoretical knowledge which is largely about universal values was given under a frame of conceptual and disciplined. After this knowledge one by one talked over basic universal values. Additionally shifted to text in the book to read under the knowledge which was given former parts. This text was evaluated by point of basic universal values as well as artistic. This subject was specified as either theoretical and text analysis. Importance of literary text in education was tried to determine generally gaining value, specifically gaining universal values.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleİlköğretim 7. sınıf Türkçe ders kitabındaki edebi metinlerin temel evrensel değerleri içermesi bakımından incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of literary text in Turkish text books of 7. class through getting sufficient basic universal values
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLiterary texts
dc.subject.ytmLiterature sociology
dc.subject.ytmLiterary analysis
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmLiterature education
dc.subject.ytmLiterature lesson
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.identifier.yokid313133
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid220091


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess