Show simple item record

dc.contributor.advisorGörmüş, Alparslan Şahin
dc.contributor.authorSert, Selçuk
dc.date.accessioned2020-12-02T09:48:48Z
dc.date.available2020-12-02T09:48:48Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27252
dc.description.abstractKüreselleşen dünyada işgücü, sermaye ve teknolojinin uluslararası bir boyut kazanması ile birlikte, işletmelerin kendi ülkeleri dışındaki pazarlara yönelmeleri kaçınılmaz hale gelmiştir. Uluslararası pazarlara yönelme kararı veren işletmelerin ise birçok kararı göz önünde bulundurmaları gerekmektedir. Uluslararası pazarlara hangi strateji ile girileceği ise bu kararlardan biri ve en önemlilerinden kabul edilmektedir. Bu süreçte işletmelerin kendi karakterlerine uygun en doğru adımları atması yerinde olacaktır. Çalışmamızın amacı, Uşak Tekstil sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin uluslararası pazarlara hangi strateji ile girdikleri ve bu süreçte karşılaştıkları sorunları saptamaktır. Uluslararası pazara giriş stratejileri ve bu süreçte ortaya çıkabilecek problemler teorik olarak açıklandıktan sonra Uşak Tekstil sektöründe faaliyet gösteren işletmeler üzerinde anket çalışması yapılmış ve sonuçları değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractAs labour force, capital and technology are getting into international dimensions in the globalizing world, it is inevitable that establishments attend the markets abroad. The establishments have to take lots of decisions into consideration. One of the most important decisions is which strategy you will attend for the international markets. In this process, establishments have to follow the most suitable steps for their characteristics. The aim of this study is to determine which strategies Uşak Textile Sector is using for the international markets and what problems they are facing. After determining the strategies of attending the international markets and explaining the probable problems theorically, a survey was made upon the establishments in Uşak Textile Sector and the results were evaluated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleUluslararası pazarlara giriş stratejileri ve bu süreçte ortaya çıkabilecek problemler: Uşak ili tekstil sektöründe bir araştırma
dc.title.alternativeEntry strategies to an international markets and the problems that will be able to appear in this process: The study of Uşak textile sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmInternational marketing
dc.subject.ytmInternational markets
dc.identifier.yokid315438
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid219350


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess