Show simple item record

dc.contributor.advisorPolat, Ercan
dc.contributor.authorİlçin, Muhammed Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-10T11:57:51Z
dc.date.available2020-12-10T11:57:51Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/272459
dc.description.abstractBu araştırmada spor bahisi oynayan seyircilerin seyretme güdüleri ile bahis oynama motivasyonları arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır.Betimsel yöntem ve ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu çalışma, toplanılan veriler anket yöntemiyle elde edilmiştir. Araştırmanın örneklem grubunu Niğde ilinde yaşayan spor bahis oyunlarına katılan spor müsabakaları izleyen seyircilerden oluşmuştur. Bahis oynayan spor müsabaka seyircileri hakkında kayıtlı bir veri bulunmadığından anket dağıtımı sırasında katılımcıların bahis oyunlarına katılıp katılmadıkları sorularak örneklem grubu oluşturulmuştur. 345 adet anket dağıtılmıştır ve doğru doldurulan 327 anket değerlendirilmeye alınmıştır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak 4 ana bölümden oluşan bir anket kullanılmıştır. Birinci bölümünde Polat ve Yalçın (2017) tarafından geliştirilen, 7'li likelt şeklinde ve 25 maddeden oluşan Spor Seyircileri için Dışsal Güdü Ölçeği, ikinci bölümünde yine (Polat ve Yalçın, 2017) tarafından geliştirilen, 7'li likelt şeklinde ve 21 maddeden oluşan Spor Seyircileri İçin İçsel Güdü Ölçeği, üçüncü bölümde (Chantal, Vallerand ve Vallieres, 1994) tarafından geliştirilen ve (Karlı, 2008) tarafından Türkçe'ye uyarlanan, 5'lilikelt şeklinde ve 28 maddeden oluşan Bahis Güdülenme Ölçeği, dördüncü bölümde ise kişisel bilgi formu yer almaktadır.Verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Öncelikle değişkenlere ait Kolmogov-Smirno ve Shapiro-Wilk normallik dağılım istatistiği yapılmıştır (Tablo 3.1). Elde edilen sonuçlara dayanak tüm hipotez testleri için nonparametrik test kararı alınmıştır. Sonrasında bazı tanımlayıcı istatistiklere ilişkin yüzde frekans dağılımları, ortalama ve yaygınlık sonuçları verilmiştir. Gruplar arası ikili kategorik karşılaştırmalar için Mann Whitney U testi, çoklu kategorik karşılaştırmalar için ise Kruskall Wallis H testi yapılmıştır. Ayrıca sürekli veri niteliğindeki bağımsız değişkenler ve ölçüm araçları alt boyutları arası ilişkiler için Spearman Kolerasyon Analizinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda bağımsız değişkenlerin (cinsiyet, yaş, aylık ortalama gelir, spor müsabakası için aylık ortalama harcama, bahis oynanan branş, bahis oynama süresi, bahis oynamak için aylık ortalama harcama, aktif spor yapma durumu, bir branş takımı tutma, taraftarlık düzeyi) bahis motivasyonu, spor müsabakalarını dışsal seyretme sebepleri ve spor müsabakalarını içsel seyretme sebeplerinden bazılarını etkilediği söylenebilir. Ayrıca bahis oynama motivasyonu arttıkça seyretme güdülerinin de arttığı söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Spor seyircisi, Spor Müsabakası, Bahis Motivasyonu, Seyretme Güdüsü.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to investigate the relationship between watchful motivation of betting players and sports betting motivations.In this study using descriptive method and relational screening model, the collected data were obtained by questionnaire method. The sample group of the study consisted of the spectators who attended sports betting games in Nigde. Since there is no recorded data on sports betting players who play a bet, a sampling group was formed by asking participants whether they participated in betting games during the distribution of the questionnaire. 345 surveys were distributed and 327 surveys filled in correctly were taken into consideration.In the study, a questionnaire consisting of 4 main sections was used as data collection tool. In the first part, External Sensation Scale for Sports Audiences, which was developed by Polat and Yalçın (2017) in the form of a 7-point Likert-type and 25-item Sports Object, was developed by Polat and Yalçın (2017) The Internal Motivation Scale for Audiences is a 5-lecture and 28-item Betting Motivation Scale developed by (Chantal, Vallerand and Vallieres, 1994) and adapted to Turkish by Karlı (2008), and in the fourth section personal information form.In the analysis of the data, SPSS package program was used. Firstly, Kolmogov-Smirno and Shapiro-Wilk normality distribution statistics of the variables were made (Table 3.1). The nonparametric test decision was taken for all hypothesis tests based on the results obtained. Then, the percentage frequency distributions, mean and prevalence results for some descriptive statistics are given. Mann Whitney U test was used for two categorical comparisons between groups and Kruskall Wallis H test was used for multiple categorical comparisons. In addition, Spearman Collage Analysis was used for the relationships between the independent variables in the data quality and the subscales of the measurement tools.The results of the findings show that the independent variables (gender, age, average monthly income, monthly average expenditure for sporting events, betting line, betting time, average monthly expenditure for playing bet, active sporting status, holding a branch team, Motivation of betting, external causes of sporting events and some of the reasons of internal watching sports events. Moreover, as the motivation for artistic activity increases, it can be said that the motivation for watching increases.Keywords: Sports spectator, Sports Event, Bet Motivation, Watching Motivation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleSpor bahisi oynayan seyircilerin seyretme güdüleri ile bahis oynama motivasyonları arasındaki ilişkilerin incelenmesi
dc.title.alternativeTo i̇nvesti̇gate the relati̇onshi̇p between the moti̇vati̇on to watch sport and the moti̇vati̇on to bet i̇n those who parti̇ci̇pate i̇n sport betti̇ng
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSport activities
dc.subject.ytmSports marketing
dc.subject.ytmAudiences
dc.subject.ytmAudience attitudes
dc.subject.ytmAudience gratification
dc.subject.ytmAudience behavior
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmBetting games
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmSport competitions
dc.identifier.yokid10160562
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471975
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess