Show simple item record

dc.contributor.advisorAkın, Murat
dc.contributor.authorFilik, Servet Seda
dc.date.accessioned2020-12-10T11:57:39Z
dc.date.available2020-12-10T11:57:39Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/272323
dc.description.abstractKüreselleşmenin etkisi ile birlikte birçok ürün üretildiği yerden başka bir yerdeki tüketiciye ulaşabilmektedir. Farklı sebepler ile ürüne, ürünün üretildiği ve tüketildiği yerdeki kişisel, psikolojik, siyasal, kültürel ve sosyal faktörler gibi birçok faktörler etki etmektedir. Bu farklılığın sonucunda ortaya çıkan kavramlardan bir tanesi ve en önemlisi de olan üzerine araştırmalar yapılan etnik kökenciliktir. Bu çalışmanın temel amacı, uluslar arası çalışmalarda çok olmasına rağmen Türkiye deki demografik özelliklerin, marka sadakati ve etnik kökencilik üzerine etkisi konusunun bir arada ele alındığı sınırlı sayıda çalışma bulunmakta ve bu konuları kavramsal çerçevede ortaya koyarak çeşitlilik sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda, çalışmada marka sadakati, etnik kökencilik ve tüketici etnik kökenciliği kavramları incelenerek, marka sadakati ölçekleri hakkında, etnik kökencilik ve tüketici etnik kökenciliği CETSCALE ölçeği yardımıyla toplanan veriler, analiz sonuçlarına göre ölçülmüş ve bu kapsamda araştırmada yer verilmiştir.Çalışmanın ilk bölümünde marka, marka sadakati ve marka sadakati ölçümleri ve marka sadakatini etkileyen faktörler, ikinci bölümünde de etnik kökencilik, tüketici etnik kökenciliği ve CETSCALE ölçeği kavramları ele alınmış, yazından örneklerle geniş bir biçimde sunulmuştur. Buna göre Tüketici etnik kökenciliği bireylerin kendi kültürlerini üst düzeyde görerek, yerli ürünü destekleme güdüsü veren bir kavramdır.Çalışmanın üçüncü bölümünde, Ankara, Kayseri ve Niğde illerinde bulunan tüketiciler üzerinde yüz yüze yapılan anketin sonuçları sunulmuştur. Elde edilen sonuçlara göre, Tüketicilerin marka sadakatinde birden fazla marka tercihleri olduğunu, kalite ve tanınmışlığı benimsediklerine ilişkin bulgulara yer verilmiştir. Tüketicilerin ailedeki kişi sayısı ve medeni durum ile etnik kökencilik arasında anlamlı bir fark yoktur. Cinsiyet, yaş, eğitim durumu, gelir durumu ve meslek grubu ile etnik kökencilik arasında anlamlı bir fark vardır sonucu ulaşılmıştır. Sonuçlar, genel anlamda literatürdeki genel beklentileri desteklemiş fakat beklenmeyen bazı bulgularla da karşılaşılmıştır.
dc.description.abstractTogether with the impact of globalization, many products can reach consumers anywhere else. For different reasons, the product is influenced by many factors such as personal, psychological, political, cultural and social factors where the product is produced and consumed. One of the concepts that emerged as a result of this difference and the most important one is the study of ethnic rootsThe main purpose of the study, although many in the international operation in Turkey's demographics, there are limited studies discussed a combination of impact on brand loyalty and ethnic roots subject, and this subject is to provide diversity putting forth a conceptual framework. For this purpose, in the study, the concepts of brand loyalty, ethnicity and consumerism were examined and the data collected on the basis of brand loyalty scales with the help of CETSCALE scale, ethnic roots and consumerism were measured according to the results of the analysis and included in the research. In the first part of the study, brand, brand loyalty and brand loyalty measurements and factors affecting brand loyalty, and in the second part, the concepts of ethnic roots, consumer ethnic culture and CETSCALE scale were discussed. According to this, consumer ethnic culture is a concept that gives individuals the motives of supporting their domestic products by seeing their own culture at a high level.In the third part of the study, the results of a face-to-face survey on consumers in Ankara, Kayseri and Niğde provinces are presented. According to the results, it is found that consumers have more than one brand preferences in brand loyalty, and that they have adopted quality and recognition. There is no significant difference between the number of people in the family and the marital status and ethnic roots. There is a meaningful difference between gender, age, educational status, income status and occupational group and ethnic roots. The results supported general expectations in the literature in general, but some unexpected findings were also encountered.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketici etnik kökencilik düzeyi ve sadakat ile demografik özellikler arasındaki farklılığın belirlenmesi: İç Anadolu örneği
dc.title.alternativeDetermination of the difference between consumer ethnic rooting level and loyalty and demographic features: Sample of anatolian anatolia
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-18
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand loyalty
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer loyalty
dc.subject.ytmEthnic identity
dc.subject.ytmDemographic characteristics
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10138088
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid524458
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess