Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçın, Mustafa
dc.contributor.authorÖzdemir, Nilgün
dc.date.accessioned2020-12-02T09:48:39Z
dc.date.available2020-12-02T09:48:39Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27230
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı; sınıfında kaynaştırma öğrencisi olan ve olmayan öğretmenlerin tükenmişlik durumlarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda belge taraması yapılmış, sınıflarında kaynaştırma öğrencisi olan ve olmayan öğretmenlere uygulanmak üzere anket hazırlanmıştır. Hazırlanan anket Uşak ilinde 39 ilköğretim okulunda görev yapan 503 öğretmene uygulanmıştır.Anket sonuçları SPSS 13.0 istatistik programında güvenilirlik, temel bileşenler, t testi, f testi ve korelasyon analizlerine tabi tutulmuş ve sonuçlar tablolar ve grafikler halinde sunulmuştur.Araştırma sonucunda; sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan öğretmenlerin, sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunmayan öğretmenlere göre daha fazla tükenmişlik yaşadıkları ve öğretmenlerin özyeterlik algıları arttıkça tükenmişliğin tüm boyutlarında azalma meydana geldiği ortaya konulmuştur.
dc.description.abstractThe main aim of this research is to determine how exhausted the teachers? who have and have not a student who merges the other students .In accordance with this aim,documents were scanned and prepared poll to apply to the teachers who have and have not student who merges the other students . The poll was taken to the 503 teacher working in 39 primary school in Uşak.The results of the poll was processed reliability ,basic components,t test,f test and korelasyon analysis in SPSS 13.0 statistic program and results are presented in tables and graphics.As a reult of research,it was deduced that the teachers who have a student that merge the other students are more exhausted than the others who have not and if the teachers? self-efficiency perception gets increase ,exhausted situation of the teachers decreases.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıfında kaynaştırma öğrencisi olan ve olmayan ilköğretim öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeTo compore the exhausted levels of elementary school teachers who have learning disablity students in their closssrooms or not
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid320466
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid219395


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess