Show simple item record

dc.contributor.advisorAkın, Murat
dc.contributor.authorÖztürk, Kezban
dc.date.accessioned2020-12-10T11:57:37Z
dc.date.available2020-12-10T11:57:37Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/272303
dc.description.abstractBugün internet dünyasında bireylerin vazgeçemediği öge olarak hızla gelişen iletişim teknolojilerinden biri sosyal medyadır. Sosyal medya, kendi içinde üretip, içeriklerini yayınlayıp, çevrimiçi paylaştığı bir ağdır.Sosyal medya pazarlaması, sosyal medya sitesinin kullanımı ile internet üzerinden işletmenin ürün ve hizmetin tutundurması olarak ortaya koymuştur. Sosyal medya pazarlaması yeni içeriklerin keşfi ve güçlü ilişkiler kurmasıyla işletmelerin pazarlamasında tercih etmektedirler.Tüketici davranışı sosyal medyada bireylerin veya grupların istek ve ihtiyaçlarını karşılamaları amacı ile ürünlerin ve hizmetlerin ne zaman, nerede ve nasıl alınıp, kullanıldığı ve dağıtıldığı işletmeler için önemlidir. Bu nedenle sosyal medyanın tüketici davranışına etkisini incelemek gerekmektedir.Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin demografik özellikleri ve tercih ettikleri sosyal medya araçlarının satın alma davranışlarında farklılığa yol açıp açmadığının belirlenmesidir. Çalışmanın teori bölümünde; sosyal medya kavramı, sosyal medya pazarlaması, sosyal medyanın tüketici davranışlarıyla olan ilişkisi incelenmiştir. Araştırma bölümünde; üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanımlarının satın alma davranışına etkisini belirlemek amacı ile öğrencilere anket uygulanmıştır. 500 öğrencinin verdiği yanıtlar sonucunda veriler SPSS 18 paket programıyla analiz edilmiştir. Bu araştırma sonucunda üniversite öğrencilerinin satın alma sürecinde sosyal medya araçlarından etkilendiklerini ortaya çıkarmıştır.
dc.description.abstractToday, social media is one of the rapidly-growing communication technologies in the world of internet on which individuals cannot give up. Social media is a network that generates, publishes, and shares its content online. Social media marketing is defined as the online promotion of products and services along with the use of social media websites over the Internet. Social media marketing is preferred in the marketing of businesses along with the discovery of new content and formation of strong relationships. Consumer behavior is crucial for businesses to meet the wishes and needs of individuals or groups on the social media over which products and services are bought, used, and distributed. For this reason, it is necessary to examine the effect of social media on consumer behavior. This research study aims to determine whether or not the demographic characteristics of university students and the social media tools they prefer result in any impact on their purchasing behaviors. In the theoretical section of the study; the social media concept, social media marketing, and the relationship between social media and consumer behavior are explicated. In the analysis section; a questionnaire survey method is applied to university students with the aim of determining the effect of social media usage on their purchasing behaviors. SPSS 18 software is employed to analyze the questionnaire survey data obtained from 500 respondents. The study concludes that consumer behaviors of university students are influenced by social media tools during their purchasing process.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanımlarının satın alma davranışlarının demografik özelliklerine göre karşılaştırılması
dc.title.alternativeA comparison between social media use of university student and their purchasing behavior in terms of demographic characteristics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-04
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmDemographic characteristics
dc.identifier.yokid10158133
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid502162
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess