Show simple item record

dc.contributor.advisorZengin, Hatice Sevgi
dc.contributor.authorKara, Haşim
dc.date.accessioned2020-12-10T11:57:36Z
dc.date.available2020-12-10T11:57:36Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-11-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/272273
dc.description.abstract21. yüzyılın yaygın devlet modeli olan ulus-devlet, bir yandan ortaya çıkış biçimleri, diğer yandan gelişen siyasal olgulardan etkilenme yönleri bakımından, yoğun tartışmalara konu olmaktadır. Bu bağlamdaki tartışmalar, millet bilincinin köklerine inilerek yapılabilirse, daha aydınlatıcı sonuçlara ulaşılabilir. Milletin ortaya çıkışı ve gelişimi incelenerek; ulusal kimlik ve ulusal bilincin nasıl oluştuğu doğru bir şekilde ortaya konabilirse, ulus-devletin geçmişine yönelik bu çalışmalar, ulus-devletin geleceğiyle ilgili yapılan tartışmaların aydınlatılmasında da yardımcı olabilecektir. Türkiye'de Tek Parti döneminde ulus-devletin gelişimi ve ulusal kimliğin oluşumu ile ilgili olan bu çalışma, yukarıdaki bağlamda, gelecekle ilgili ipuçları da verebilecektir.Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde önce millet ve milliyetçilik kavramı ile Avrupa'da ortaya çıkan modern ulus-devletlerin gelişim süreçleri ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise, Türk ulus-devlet anlayışının kökenini ortaya koymak ve gelişim çizgisini izleyebilmek için; önce Osmanlı dönemindeki milliyetçilik anlayışları ele alınıp, sonra da Türk uluslaşma modelinin bir analizini yapılmıştır. Üçüncü ve son bölümde ise; asıl araştırma konusu olarak; Türkiye örneğinde ulusal kimliğin (yurttaşlık kimliği) oluşturulmasında kullanılan politikalardan kamusal eğitimin rolü analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractNation state which is common model of the 21st century is subject to intense debates in terms of both for its emerging forms and on the other side, its aspects of being affected by the developing political events. . If the debates in this concept can be done by descending the root of national consciousness, more enlightening results will be able to be achived. By examining the birth and developing of the nation; if how the power of national identity and national consciousness have formed are clearly identified, the studies based on the past of nation state will also be able to help for the enlightment of the future discussion of the nation state. This study which is about the development of nation state and the formation of national identity in One-Party period in Turkey will also be able to give some clues concerning with future in that concept.The study consists of three parts. In the first part, first of all, the nation and the concept of the nationalism and the process of the development of the modern nation state in Europe are dealt with. ln the second part, to put forth the root of the mentality of Turkish state nation and to follow the development line; firstly the mentalities of nationalism in Ottoman Empire Period have been dealt with and then the model of Turkish nation building has been analyzed. For the third and last part; as a main research topic; from politics which were used to form national identity (citizenship identity) as in Turkey examples to the role of public education have been evaluated with an analytical critical approach.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.titleTürkiye`de Tek Parti Döneminde Türk ulusal kimliğin inşasında kamusal eğitimin rolü
dc.title.alternativeThe role of public education in the building of Turkish national identy during single party period
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-10
dc.contributor.departmentKamu Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSingle Party Period
dc.subject.ytmNationalism
dc.subject.ytmNation-state
dc.subject.ytmNational identity
dc.subject.ytmPublic education
dc.identifier.yokid10132779
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid621662
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess