İlköğretm 5. sınıf öğrencilerinin aktif kelime serveti üzerine bir araştırma (Düzce/Akçakoca örneği)
dc.contributor.advisor | Çifci, Musa | |
dc.contributor.author | Öztekin, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:48:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:48:35Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27220 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Düzce ili Akçakoca ilçe merkezinde bulunan yedi ilköğretim okulunun (Atatürk İlköğretim Okulu, Cumhuriyet İlköğretim Okulu, Hamiyet Sevil İlköğretim Okulu, Mustafa Açıkalın İlköğretim Okulu, Gönül Yavuz İlköğretim Okulu, Esentepe İlköğretim Okulu, Orhangazi İlköğretim Okulu) 5. sınıfında okuyan 90 öğrencinin tamamının yazılı anlatımdaki aktif kelime servetleri incelenmiştir.Adı geçen okullardaki 5. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime servetlerini belirleyebilmek için, öğrencilere üç türde (anı, otobiyografi, serbest konulu) yazılı anlatım yaptırılmış ve alınan 270 adet yazılı doküman bilgisayar ortamına aktarılarak öğrencilerin kullandıkları kelimeler değerlendirilmiştir. Bu değerlendirme sonucunda, toplam 20473 kelime ve 1836 çeşit kelime kullanıldığı tespit edilmiş ve en çok kelimenin serbest konulu türde, en az kelimenin ise otobiyografi türünde kullanıldığı görülmüştür. Bunun yanında, yazılı anlatımda erkek öğrencilerin kız öğrencilerden daha fazla kelime kullandıkları belirlenmiştir.Çalışmamızın sonucunda, türlere, ekonomik seviyeye ve cinsiyetlere göre kelime listeleri oluşturulmuş, bu listelerde geçen kelimelerle daha önce bu alanda yapılmış çalışmaların listelerindeki kelimeler karşılaştırılarak ortak kelimelerden oluşan listeler hazırlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Kelime, Kelime Serveti, Kelime Hazinesi, Yazılı Anlatım,Türkçe Eğitimi. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is identification of active vocabularies on writingexpressing on 90 students who are at 5th class in Akçakoca in Düzce. In our study 270subjects were evaluated according to their branches (memory, autobiography, freesubject) on 90 students in Akçakoca.In the study, 20473 vocabularies were found in 270 writing composition. 1836words of 20473 words are different words and 18637 words are repeated words of thesewords. Of these 20473 words are sequenced like this: Memory is 7268 words, 5762 isautobiography, 7443 free words.Those words used are: 1162 words are memory, 776 words are autobiographyand free words are 981 words.In written compositions, we saw the words in free words mostly. Autobiographyis the least given word and the most different. So, the students prefer free words.Key words: word, vocabulary, written expression, Turkish education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretm 5. sınıf öğrencilerinin aktif kelime serveti üzerine bir araştırma (Düzce/Akçakoca örneği) | |
dc.title.alternative | A study about 5 th class student's of primary school wealth of active vocabulary (example of düzce / akçakoca) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 320673 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 219386 |