Show simple item record

dc.contributor.advisorÇifci, Musa
dc.contributor.authorÖztekin, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-02T09:48:35Z
dc.date.available2020-12-02T09:48:35Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27220
dc.description.abstractBu çalışmada, Düzce ili Akçakoca ilçe merkezinde bulunan yedi ilköğretim okulunun (Atatürk İlköğretim Okulu, Cumhuriyet İlköğretim Okulu, Hamiyet Sevil İlköğretim Okulu, Mustafa Açıkalın İlköğretim Okulu, Gönül Yavuz İlköğretim Okulu, Esentepe İlköğretim Okulu, Orhangazi İlköğretim Okulu) 5. sınıfında okuyan 90 öğrencinin tamamının yazılı anlatımdaki aktif kelime servetleri incelenmiştir.Adı geçen okullardaki 5. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime servetlerini belirleyebilmek için, öğrencilere üç türde (anı, otobiyografi, serbest konulu) yazılı anlatım yaptırılmış ve alınan 270 adet yazılı doküman bilgisayar ortamına aktarılarak öğrencilerin kullandıkları kelimeler değerlendirilmiştir. Bu değerlendirme sonucunda, toplam 20473 kelime ve 1836 çeşit kelime kullanıldığı tespit edilmiş ve en çok kelimenin serbest konulu türde, en az kelimenin ise otobiyografi türünde kullanıldığı görülmüştür. Bunun yanında, yazılı anlatımda erkek öğrencilerin kız öğrencilerden daha fazla kelime kullandıkları belirlenmiştir.Çalışmamızın sonucunda, türlere, ekonomik seviyeye ve cinsiyetlere göre kelime listeleri oluşturulmuş, bu listelerde geçen kelimelerle daha önce bu alanda yapılmış çalışmaların listelerindeki kelimeler karşılaştırılarak ortak kelimelerden oluşan listeler hazırlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Kelime, Kelime Serveti, Kelime Hazinesi, Yazılı Anlatım,Türkçe Eğitimi.
dc.description.abstractThe aim of this study is identification of active vocabularies on writingexpressing on 90 students who are at 5th class in Akçakoca in Düzce. In our study 270subjects were evaluated according to their branches (memory, autobiography, freesubject) on 90 students in Akçakoca.In the study, 20473 vocabularies were found in 270 writing composition. 1836words of 20473 words are different words and 18637 words are repeated words of thesewords. Of these 20473 words are sequenced like this: Memory is 7268 words, 5762 isautobiography, 7443 free words.Those words used are: 1162 words are memory, 776 words are autobiographyand free words are 981 words.In written compositions, we saw the words in free words mostly. Autobiographyis the least given word and the most different. So, the students prefer free words.Key words: word, vocabulary, written expression, Turkish education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretm 5. sınıf öğrencilerinin aktif kelime serveti üzerine bir araştırma (Düzce/Akçakoca örneği)
dc.title.alternativeA study about 5 th class student's of primary school wealth of active vocabulary (example of düzce / akçakoca)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid320673
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid219386


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess