Show simple item record

dc.contributor.advisorBayram, Ahmet Kemal
dc.contributor.authorKoyuncu, Ahmet Ayhan
dc.date.accessioned2020-12-02T09:48:34Z
dc.date.available2020-12-02T09:48:34Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27219
dc.description.abstractMilliyetçilik Fransız Devrimi ile ortaya çıkmış ve 20. yüzyılda dünyanın her tarafında etkili olmuş bir siyaset biçimidir. Etkili olduğu topraklarda farklı görünümlere sahip olan milliyetçilik, her toplumda aynı biçimde bir gelişim göstermemiştir. İç içe geçtiği olgular olan ulus, ulus-devlet ve milliyetçilik aşamaları, zaman zaman biri diğerinden önce gelecek şekilde olmuştur. Üçüncü Dünya ülkelerinde milliyetçilik ise sömürgecilik ve Batı'da eğitim görmüş aydınlar aracılığıyla etkili olmuştur.Osmanlı'nın yıkılışı sonrasında Ortadoğu'da da etkili olmaya başlayan milliyetçilik akımı, Araplar arasında sömürgecilikten kurtulma sürecinde etkili olmuştur. Sömürgeci güçlerce yapay sınırlarla birbirinden ayrılan Arap devletleri, milliyetçilik bayrağı etrafında yeniden bir araya gelmeye çalışmışlar ve tek bir devlet çatısı altında yaşama amacıyla Büyük Arap Devleti'ni kurmaya çalışmışlardır. Hafız Esad'da bu hedefe ulaşmaya çalışan Arap liderlerden birisi olarak Arap siyaset sahnesinde uzunca bir süre yer almış, ancak istediği başarıya ulaşamamıştır.
dc.description.abstractNationalism as a political movement appeared during French Revolution and by the twentieth century, it had marked the political structure in worldwide scale.Nationalism, with different manifestations in different territories, followed different development style. Although the concepts of nation, nation-state and the steps of nationalism are interwoven, in some certain periods one of them may get priority. And nationalism in the third world countries has some more characteristics since in these countries nationalism is mainly conveyed by the process of colonization and by the Western educated intellectuals.Nationalism in the Middle East became too active after the decline of Ottoman Empire because this trend was too functional in anti-colonial struggle. The Arabic states which are isolated through artificial delimitations by colonialists, have tried to come together and unite all the Arabic tribes and states through nationalist discourses in to one Great Arabic State. And Hafız Esad as one of the Arabic leaders with that ideal took a very long part in Arabic political world but could not reach this Megalo Idea.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleOrtadoğu`da milliyetçilik: Hafız Esad dönemi Suriye örneği
dc.title.alternativeNationalism in the middle east: the case of Syria in Hafız Esad period
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid321666
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid219376


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess