Show simple item record

dc.contributor.advisorYücel, Fatih
dc.contributor.authorMutlu, Akin
dc.date.accessioned2020-12-10T11:57:22Z
dc.date.available2020-12-10T11:57:22Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-10-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/272126
dc.description.abstractİktisadi faaliyetler bir zaman ve toplum içinde gerçekleşmektedir. İnsanlık tarihinin başlangıcından günümüze, toplumlar ve kültürler gibi iktisadi tercihler de farklılaşmaktadır. Son yıllarda teknoloji ve küreselleşme, iktisat ve toplum yapısında büyük değişikliklerin yaşanmasına neden olmaktadır. Bu süreçte bir sosyal bilim olan iktisadın bakış açısı genişlemekte ve geleneksel iktisat önemini yitirmeye başlamaktadır. İktisat ve toplum arasındaki ilişkinin etkileri, makro olarak sosyokültürel çevre faktörlerinde; mikro olarak ise örgüt kültüründe etkisini açıkça gösterir. Bu çalışmada çok uluslu şirketler ve çok uluslu şirketlerin faaliyetlerinde sosyokültürel faktörlerin etkisi incelenmektedir. Sosyokültürel faktörlerin önemine daha fazla dikkat çekmek ve gelecekte iktisat sosyolojisinin yan dallara ihtiyacı olacağı inancıyla, potansiyel bir iktisat sosyolojisi alt dalı olarak `Çok Uluslu Şirketler Sosyolojisi` kavramı ortaya atılmakta ve bu kavramın kapsamı çizilmeye çalışılmaktadır.
dc.description.abstractEconomic activities take place in a time and society. From the beginning of the human history, as societies and cultures, economic preferences change, too. In recent years, technology and globalisation have caused big changes in economics and structure of the society. In this process, perspective of economics as a social science has widened and traditional economics has begun to lose its importance. In this study which is examined structures of multinational corporations that have a significiance place in terms of its approach to relationship between economics and society which has an influence on organizational culture as micro and sociocultural environmental factors as macro, the concept of `Sociology of Multinational Corporations` has been put forward as a potential economic sociology branch and it has been attempted to draw the outlines of this concept, in the sense that both the importance of socio-cultural factors in the activities of multinational corporations are emphasized more and the future economic sociology will need side branches.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleUluslararası ticaret sisteminde yeni bir yaklaşım: Çok uluslu şirketler sosyolojisi
dc.title.alternativeA new approach in the international trade system: Sociology of multinational corporations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-23
dc.contributor.departmentAvrasya Araştırmaları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternational trade
dc.subject.ytmMulticulturalism
dc.subject.ytmGlocalization
dc.subject.ytmInternational enterprises
dc.subject.ytmMultinational equity companies
dc.subject.ytmOrganizational culture
dc.subject.ytmSocio-cultural factors
dc.subject.ytmEconomic sociology
dc.identifier.yokid10178706
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid492787
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess