İlköğretim ders kitaplarında toplumsal cinsiyet rollerinin inşası
dc.contributor.advisor | Vatandaş, Celalettin | |
dc.contributor.author | Yorganci, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:48:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:48:30Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27209 | |
dc.description.abstract | Bireyler arasındaki hiçbir ayrım, bireylerin biyolojik anlamda er veya dişi oluşları kadar belirgin değildir. Fakat cinsiyet sadece biyolojik özellikleri ifade etmez ve bu temelde anlam kazanmaz. Bireylerin biyolojik özelliklerini yansıtan cinsiyet, gelişim süreci ile beraber kişinin içinde sosyalleştiği toplumun, toplumsal ve kültürel yapısına bağlı olarak toplumsal cinsiyet kimliklerinin kazanılması doğrultusunda bir değişime uğramaktadır. Yaşanılan bu değişimin ismi toplumsal cinsiyettir (gender). Toplumsal cinsiyet, (gender) ise cinsiyetin üzerine inşa edilen tutum, davranış ve rollerin toplamıdır. Bireyler çevrelerini algılamaya başladıkları andan itibaren bir toplumsallaşma sürecinin içine girmektedirler. Bu süreçte bireyler aile, arkadaş grupları, medya ve eğitim gibi önemli toplumsallaşma aracılarından toplumsal değerleri, normları, rol ve davranış kalıplarını öğrenirler ve bu bağlamda kişilik ve kimliklerini oluştururlar. Eğitimin, bireylerin toplumsal cinsiyet kimliklerinin oluşumunda etkisi olduğu düşünülmektedir. Böyle bir etkinin olup olmadığını görmek için bu çalışmada, ilköğretim ders kitaplarındaki toplumsal cinsiyet rollerinin oluşumu ele alınmıştır.Anahtar Kelimeler: Cinsiyet algılama, cinsiyet ayrımcılığı, cinsiyet ve toplumsal cinsiyet. | |
dc.description.abstract | Any difference between the individuals isn?t clear as their being man or woman. But sex doesn?t express only biological features and doesn?t gain meaning at the foundation. Sex reflects individuals? biological features and with the development progress it changes through the getting gender identity due to the social and cultural construction of the society that individual gets socialization. This change that is lived called gender and gender is the total of the roles of the treatment and the manner that are built on the sex. Individuals enter a progress of socialization when they begin to perceive their environment. In this progress individuals learn social worths, norms, patterns of the role and treatments from the important socialization devices such as media and education and they for their characters and identities. It is thought that education has influence on the formation of individuals gender identities. To see if there is such an influence or not the formation of gender roles that are in the primary education books are treated in this study.Key Words: Sex perception, sex distinction, sex and gender. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | İlköğretim ders kitaplarında toplumsal cinsiyet rollerinin inşası | |
dc.title.alternative | The construction of the social sex roles in the primary-education textbooks | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Gender identity | |
dc.subject.ytm | Gender identity | |
dc.subject.ytm | Gender identity | |
dc.subject.ytm | Gender roles | |
dc.identifier.yokid | 321269 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 219361 |