Show simple item record

dc.contributor.advisorVatandaş, Celalettin
dc.contributor.authorYorganci, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-02T09:48:30Z
dc.date.available2020-12-02T09:48:30Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27209
dc.description.abstractBireyler arasındaki hiçbir ayrım, bireylerin biyolojik anlamda er veya dişi oluşları kadar belirgin değildir. Fakat cinsiyet sadece biyolojik özellikleri ifade etmez ve bu temelde anlam kazanmaz. Bireylerin biyolojik özelliklerini yansıtan cinsiyet, gelişim süreci ile beraber kişinin içinde sosyalleştiği toplumun, toplumsal ve kültürel yapısına bağlı olarak toplumsal cinsiyet kimliklerinin kazanılması doğrultusunda bir değişime uğramaktadır. Yaşanılan bu değişimin ismi toplumsal cinsiyettir (gender). Toplumsal cinsiyet, (gender) ise cinsiyetin üzerine inşa edilen tutum, davranış ve rollerin toplamıdır. Bireyler çevrelerini algılamaya başladıkları andan itibaren bir toplumsallaşma sürecinin içine girmektedirler. Bu süreçte bireyler aile, arkadaş grupları, medya ve eğitim gibi önemli toplumsallaşma aracılarından toplumsal değerleri, normları, rol ve davranış kalıplarını öğrenirler ve bu bağlamda kişilik ve kimliklerini oluştururlar. Eğitimin, bireylerin toplumsal cinsiyet kimliklerinin oluşumunda etkisi olduğu düşünülmektedir. Böyle bir etkinin olup olmadığını görmek için bu çalışmada, ilköğretim ders kitaplarındaki toplumsal cinsiyet rollerinin oluşumu ele alınmıştır.Anahtar Kelimeler: Cinsiyet algılama, cinsiyet ayrımcılığı, cinsiyet ve toplumsal cinsiyet.
dc.description.abstractAny difference between the individuals isn?t clear as their being man or woman. But sex doesn?t express only biological features and doesn?t gain meaning at the foundation. Sex reflects individuals? biological features and with the development progress it changes through the getting gender identity due to the social and cultural construction of the society that individual gets socialization. This change that is lived called gender and gender is the total of the roles of the treatment and the manner that are built on the sex. Individuals enter a progress of socialization when they begin to perceive their environment. In this progress individuals learn social worths, norms, patterns of the role and treatments from the important socialization devices such as media and education and they for their characters and identities. It is thought that education has influence on the formation of individuals gender identities. To see if there is such an influence or not the formation of gender roles that are in the primary education books are treated in this study.Key Words: Sex perception, sex distinction, sex and gender.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleİlköğretim ders kitaplarında toplumsal cinsiyet rollerinin inşası
dc.title.alternativeThe construction of the social sex roles in the primary-education textbooks
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmGender roles
dc.identifier.yokid321269
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid219361


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess