Show simple item record

dc.contributor.advisorPeker, Murat
dc.contributor.authorUluişik, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-02T09:48:27Z
dc.date.available2020-12-02T09:48:27Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27202
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim 5. sınıf matematik kitaplarını (Öğretmen Kılavuz, Öğrenci ders ve öğrenci çalışma kitapları) görsel tasarım ilkeleri açısından değerlendirmek ve görsel tasarım ilkelerine uygun olup olmadığına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini incelemektir. Araştırma; 2007?2008 öğretim yılında Afyonkarahisar merkez ilçede görevli 5.sınıf Matematik dersini okutan 187 sınıf öğretmeninden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, Görsel Tasarım İlkeleri Açısından Ders Kitabı Değerlendirme Anketi aracılığı ile toplanmıştır. Görsel tasarım ilkeleri anketi; metin tasarımı, görsel öğelerin tasarımı, sayfa tasarımı, kapak tasarımı ve üretime yönelik dış yapı özellikleri olmak üzere beş faktörden ve toplam 48 maddeden oluşmaktadır. Öğretmenlere araştırma hakkında bilgi verilmiş, kendilerinde mevcut olan 5. sınıf matematik öğretmen kılavuz kitabı, matematik ders kitabı ve matematik öğrenci çalışma kitabını incelemeleri istenmiştir. Öğretmenler iki haftalık süre içinde belirtilen kitapların incelenmesi sonrasında kendilerine verilen anketi cevaplamışlardır. Bu anket ile Matematik ders kitaplarının görsel tasarım ilkelerine uygunluğu öğretmen görüşlerine göre belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin yüzdeleri, frekansları, aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistik kullanılmıştır. Araştırma sonunda, Matematik ders kitaplarının öğretmenlerin görüşlerine göre görsel tasarım ilkeleri açısından yani; metin tasarımı, görsel tasarım, sayfa tasarımı, kapak tasarımı ve üretime yönelik dış yapı özellikleri açısından genel olarak olumlu şekilde değerlendirildiği tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Matematik, ders kitabı, kılavuz kitabı, çalışma kitabı, görsel tasarım ilkeleri.
dc.description.abstractThe aim of this research was to evaluate the 5th graders mathematics textbooks (Teacher?s Guide, Student?s Textbook and Student?s Workbook) on the basis of visual design principles and to examine the opinions of the in-service elementary school teachers whether these books were suitable to the visual design principles or not. There were a total 187 in-service elementary school teachers of 5th graders. The study took place in Afyonkarahisar during 2007?2008 fall semester. The survey model was used in this research. The researcher used a liker-type questionnaire of visual design principles prepared by Alpan (2004). The questionnaire of visual design principles includes 5 factors which are text design, visual elements? design, page design, cover design and external structure features directed at production, and total 48 items. The participants were informed of the research and wanted to examine on Teacher?s Guide, Student?s Textbook and Student?s Workbook of the 5th graders. The participants answered the questionnaire in two weeks after their examination of the books.After the collection of the data, the researcher used descriptive statistics in the analysis of the data. The study showed that according to the teachers? views, the books mentioned above were evaluated generally as positive in terms of visual design principles namely text design, visual design, page design, cover design and external structure features directed to production.Key Words: Mathematics, textbooks, guide book, workbook, visual design principles.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim beşinci sınıf matematik ders kitaplarının görsel tasarım ilkeleri açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of 5th grade mathematics textbooks according to visual design principles
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid322847
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid229257


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess