Hücre konusundaki kavramların öğretilmesinde proje tabanlı öğrenmenin başarıya etkisi
dc.contributor.advisor | Ergün, Mustafa | |
dc.contributor.author | Doğan, Kadriye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:48:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:48:26Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/27199 | |
dc.description.abstract | Çalışmada ?Hücre? konusundaki kavramların öğretilmesinde proje tabanlı öğrenmenin başarıya etkisi incelenmiştir. Çalışmanın amacı proje tabanlı öğrenme yaklaşımının akademik başarıya etkisi olup olmadığını incelemektir. Çalışma, 2007-2008 öğretim yılında Ataköy İlköğretim okulu ilköğretim II. kademe 6. Sınıfta bulunan 58 kişilik bir örneklemle gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler deney (6B) ve kontrol (6A) grubu olarak oluşturulmuştur. Deney grubuna proje tabanlı öğrenme yaklaşımı uygulanırken, kontrol grubuna geleneksel yöntem uygulanmıştır. Çalışma öncesinde deney ve kontrol gruplarına konuyu kapsayan ön başarı testi uygulaması yapılmıştır. Çalışma sonrasında ise son test uygulanmıştır. Araştırmalar sonucunda elde edilen bulgular karşılaştırılmış ve deney grubunda bulunan öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki başarılarının kontrol grubunda bulunan öğrencilerin başarılarına kıyasla daha anlamlı olduğu görülmüştür (p<0,05). Buna bağlı olarak proje tabanlı öğrenmenin akademik başarıyı arttırmada daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Proje Tabanlı Öğrenme, Fen ve Teknoloji | |
dc.description.abstract | In this study; effect to project based-learning on students academic achievement as teaching concept in cell biology was investigated. The aim of this study is to investigate if project based-learning approach affects upon academic success. Study was carried out with model at Ataköy Elemantary School second grade class, sixth class with 58 students on year of 2007-2008. Students were constituted as experiment (6B) and control (6A) group randomly. Project based-learning approach was carried out to experiement group, traditional model was carried out to control group. Pre-test application which covered to topic was carried out to experience and control group before study. Also last test was carried out after study. In consequence of an investigation;discoveries compared and it's found that experience group pupils success in science and technology were more expressive other than the pupils who were in control group (p<0.05). As a result;attached to an investigation showed us that project-based learning was more effective for increasing academic success.Key words: Project Based Learning, Science and Technology | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Hücre konusundaki kavramların öğretilmesinde proje tabanlı öğrenmenin başarıya etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of project-based learning on student academic achievement in teaching concepts about cell | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Projects | |
dc.subject.ytm | Project evaluation | |
dc.identifier.yokid | 327821 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 229261 |